رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز:

اگر درآمد معلم بیشتر از پزشک باشد نخبگان تمایل به معلمی خواهند داشت

1398/08/28 - 14:14 - کد خبر: 6980 نسخه چاپی

نصر: اگر حقوق معلم ابتدایی را 50 میلیون تومان و درآمد یک پزشک متخصص را ماهانه 10 میلیون تومان تعیین کنند، قطعا همه به خصوص نخبگان به شغل معلمی تمایل خواهند داشت و آموزش و پرورش ما متحول می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، منصور بیرامی در مراسم جشن کتاب در دانشگاه تبریز، با بیان این‌که ما مدیریت زمان نداریم، اظهار کرد: میانگین مطالعه‌ی دانشجویان دکترای ما،در یک نیمسال تحصیلی حتی 40 ساعت هم  نیست.

وی با بیان این‌که ما نسبت به یادگیری حساس نیستیم، گفت: وقتی کتاب می‌خوانیم خوگیر می‌شویم، در ایران کتاب از دیازپام خواب آورتر است ولی در واقعیت کتاب خواب آور نیست، ما خواندن کتاب را در زمان خواب انتخاب می‌کنیم.

وی ادامه داد: نگوییم در ایران مطالعه نیست، اتفاقا ساعات مطالعات ایرانی با نگاه این‌که ابزار مطالعه تغییر کرده است، بسیار بالا است.

 رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز با بیان این‌که امروزه دیجیتال جایگزین کتاب شده است، افزود: اگر به کتاب به عنوان هدف بنگریم پس قطعا باید از آن مراقبت کنیم ولی اگر به عنوان ابزار برای کسب علم و دانش مورد استفاده قرار دهیم، می‌توان آن را با ابزار روز آمدی نیز مطالعه کرد.

وی افزود: امروزه هر ایرانی روزانه حدود هشت ساعت در فضای مجازی به سر می‌برد، به گونه‌ای که تلگرام و فضای دیجیتالی جایگزین کتاب شده است.

بیرامی افزود: به جرات می‌توان گفت کسانی که دارای هوش دیجیتال پایینی هستند، رغبتی برای کنار گذاشتن کتاب ندارند.

وی با بیان این‌که امروزه ایرانی‌ها بیش‌تر از همه می‌خوانند، گفت: ایرانی‌ها این خواندن را در فضای مجازی انجام می‌دهند البته معتقدم ابعاد مطالعه باید در این فضا تفکیک شود.

این روانشناس تاکید کرد: اگر بتوانیم دانشمندان را به عنوان مدلینگ و الگو در جامعه معرفی کنیم قطعا همه، این دانشمندان را به عنوان الگو برای خود انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

اگر درآمد معلم بیشتر از پزشک باشد نخبگان تمایل به معلمی خواهند داشت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار