در تماس تلفنی؛

وزرای خارجه عربستان و ترکیه رایزنی کردند

1401/05/06 - 11:05 - کد خبر: 69786 نسخه چاپی

نصر: وزارت امور خارجه ترکیه از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی وی خبر داد.

به گزارش نصر، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان همتای سعودی وی خبر داد.
بر اساس این گزارش، وزرای خارجه ترکیه و عربستان در این تماس تلفنی پیرامون روابط دوجانبه رایزنی کردند.
همکاری در محافل بین المللی بویژه سازمان همکاری اسلامی از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار چاوش اوغلو و بن فرحان اعلام شده است.
دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین هم که اخیراً در استانبول ترکیه امضا گردید به گفتگو پرداختند.
گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل در ۲۲ ژوئیه در استانبول سندی مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.
این سند جمعه هفته گذشته (۲۲ ژوئیه) در شهر استانبول در ارتباط با «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» امضا شد.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مراسم امضای توافقنامه چهارجانبه صادرات غلات اوکراین در استانبول گفت: این توافق روزنه امید و توافقی برای جهان محسوب می‌شود. توافقنامه انتقال غلات روزنه امیدی است و لذا از همه طرف‌های مذاکره در استانبول قدردانی می‌کنم. یک مرکز هماهنگی مشترک برای نظارت بر صادرات غلات از بنادر اوکراین ایجاد خواهد شد. عرضه غلات و محصولات به بازارهای جهانی به غلبه بر کمبود جهانی غذا کمک می‌کند. مرکز هماهنگی چهارجانبه در استانبول حداکثر تا ۲ هفته دیگر شروع به کار می‌کند. توافق امروز به مدت ۳ ماه با امکان تمدید اعتبار دارد.
انتهای پیام/
وزرای خارجه عربستان و ترکیه رایزنی کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار