معاون وزیر ورزش:

دریافت عنوان مربی فرهنگی در انتخاب مربی تیم ملی موثر است

1401/05/06 - 09:28 - کد خبر: 69772 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مربیان برتر طرح تربیت مربی فرهنگی نشان فرهنگی دریافت می کنند، گفت: دریافت نشان فرهنگی حتی در انتخاب مربی تیم ملی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش نصر، سینا کلهر بامداد پنجشنبه در گفت وگویی با اشاره به برگزاری اولین دوره کشوری تربیت مربی فرهنگی به میزبانی تبریز، افزود: این دوره صرفا با مربیان ورزشی انجام گرفت که از لحاظ فنی هم در سطح بالایی قرار داشتند و  نخواستیم که در کنار مربیان ورزشی مربی دیگری با عنوان مربی فرهنگی ایجاد کنیم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان داشت: با اجرای این طرح یک دوره آموزش فرهنگی برای مربیان ورزشی تدارک دیدیم تا در کنار دانش فنی رشته ورزشی خود از لحاظ فرهنگی هم تقویت شوند.
کلهر اضافه کرد: امروز با حضور  ۱۳۱ مربی این طرح را شروع کردیم که در سه سطح برگزار خواهد شد و سطح یک و ۲ در استان های خود مربیان دنبال خواهد شد و سطح سوم در شهر مشهد مقدس پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کنار این طرح یک سازمان مردم نهاد نیز خلق خواهد شد، اذعان داشت: با اتمام دوره تربیت مربی فرهنگی مربیان برتر این دوره با سازمان دهی خود به عنوان بازوان وزارت ورزش و جوانان و بخصوص معاونت فرهنگی وزارت کمک حال خواهند شد تا یکسری از دغدغه های حوزه فرهنگ را حل و فصل کنند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: از سوی وزارت ورزش و جوانان به مربیان برتر این دوره نشان فرهنگ اعطا خواهد شد.
وی مهمترین هدف از اجرای این طرح را سالم سازی و فرهنگی سازی فضای ورزشی عنوان کرد و یادآور شد: سعی می کنیم این فرهنگ سازی بیشتر در رده های پایه ورزش کشور اتفاق بیافتد تا با گذر زمان در رده های بالا نیز نمود پیدا کند.
کلهر با اشاره به چالش ها و نگرانی های فرهنگی و اخلاقی که امروزه در حوزه ورزش وجود دارد، توضیح داد: با پایین آمدن سنین ورزشی که تا چهار سالگی نیز پایین آمده است نگرانی هایی برای والدین از لحاظ ورود فرزندشان به یک محیط ورزشی بوجود می آید که با ایجاد حداقل های فرهنگی و اخلاقی برای یک مربی این نگرانی ها را برطرف کنیم.
وی با تاکید بر صلاحیت فنی مربیان، خاطرنشان کرد: با معرفی مربیان برتر فرهنگی این فرق را بین مربیان قائل خواهیم شد تا مربی که ویژگی فرهنگی را دارا می باشد در انتخاب مربی تیم ملی و حتی در دریافت تسهیلات و اولویت های این مربیان لحاظ بشود.
کلهر در دیگر توضیحات خود به فرهنگ سازی هواداری اشاره کرده و گفت: بعد از فرهنگ سازی در بخش مربیان که استارت خورد به فرهنگ سازی چهره های ورزشی خواهیم پرداخت و بعد از آن فرهنگ سازی هواداری و سکوهای ورزشگاه ها است که در حال حاضر با لیدر ها و کانون هواداری تیم ها برنامه گذاشتیم و باید در این راه زیر ساخت هایی از قبیل فضای بلیط فروشی، سکو های ورزشی و حتی رفتار های یگان ویژه بهتر و درست بشود تا حدودی مشکلات تماشاگران حل و فصل شود. 
انتهای پیام/
دریافت عنوان مربی فرهنگی در انتخاب مربی تیم ملی موثر است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار