استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ضرورت توجه به فعالیت‌های ورزشی در کنار آموزش‌های علمی

1401/05/05 - 22:19 - کد خبر: 69767 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش فعالیت های ورزشی در بعدهای مختلف همگانی و قهرمانی در مراکز علمی و آموزشی در کنار آموزش‌های علمی بسیار مهم و ارزشمند است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه پانزهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار داشت: ورزش در مکتب ما ارزش است و کسی که ورزش می کند جسم و تن سالم و در نتیجه دارای روح سالم است.
وی ادامه داد: روح سالم موجب می شود انسان در ابعاد مختلف زندگی رشد، تعالی و پویایی داشته باشد.
خرّم گفت: برگزاری جشنواره ها و المپیادهای ورزشی در مجموعه های علمی و دانشگاهی موجب شناسایی، معرفی و شکوفایی استعدادهای جوان ورزشی می شود.
پانزهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر با حضور ۱۰۳ دانشگاه ۱۸ لغایت ۲۵ تیر ماه برگزار شد، در پایان این رقابت‌ها، دانشگاه تهران با کسب ۲۲ مدال طلا، ۶ نقره و هشت برنز ۳۳۲ امتیاز بالاتر از سایر دانشگاه‌های شرکت کننده در این مسابقات ایستاد و عنوان قهرمانی المپیاد را از آن خود کرد. دانشگاه اصفهان با کسب چهارنشان طلا، چهار نقره و پنج برنز و ۱۱۵  امتیاز و دانشگاه الزهرا(س) با کسب ۵ مدال طلا، سه نقره پنج برنز و ۱۰۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین دانشگاه های فردوسی مشهد، غیر انتفاعی زند شیراز و بوعلی سینا، تبریز و شهید باهنر کرمان در رده های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.
پانزهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر نیز در ۱۲ رشته‌ای « والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، کاراته، تکواندو، شنا، تیراندازی، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی» به میزبانی دانشگاه تبریز از ۲۹ تیر ماه آغاز شد.
انتهای پیام/
ضرورت توجه به فعالیت‌های ورزشی در کنار آموزش‌های علمی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار