مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش خبر داد:

آغاز اولین دوره تربیت مربی فرهنگی و ورزشی در تبریز

1401/05/05 - 18:47 - کد خبر: 69758 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: دوره تربیت مربی فرهنگی و ورزشی در تبریز آغاز شد.

به گزارش نصر، مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح این خبر، با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگی ورزشی در بین استان‌ها سرآمد است، گفت: اولین دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی، بااستقبال خوب اهالی ورزش آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام علی احدی ضمن اشاره به اهمیت کارفرهنگی در تبریز افزود: مربیان فرهنگی از بین مربیان ورزشی تربیت خواهند شد و برای اینکه ظرفیت فرهنگی ورزش را بالا ببریم باید از پایه و سنین پایین شروع شود تا تأثیرگذاری کافی را داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی تخصصی در حوزه فرهنگ ورزشی ادامه داد: با تدوین دستورالعمل‌های لازم و تنظیم سرفصل‌های لازم، گروه هدف این دوره مشخص شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.
احدی ضمن اشاره به برگزاری این دوره در سه سطح گفت: راه یافتگان به سطح سه در یک دوره یک هفته‌ای در مشهد شرکت خواهند کرد که این نفرات بعد از پایان دوره مذکور در استان، مربی فرهنگی تربیت خواهند کرد.
وی بااشاره به اینکه مربیان ورزشی باید اطلاعات لازم در مورد کار فرهنگی داشته باشند اظهار داشت: مربیان فرهنگی که در این دوره تربیت خواهند شد در حال حاضر مربی ورزشی هستند چراکه افرادی که خارج از مجموعه باشند نمی‌توانند اثر گذاری کافی را داشته باشند و اولویت با افرادی است که تجربه فعالیت فرهنگی داشته باشند.
احدی ضمن ابراز نگرانی از عدم توجه کافی به بحث فرهنگی در ورزش، تصریح کرد: دوره تربیت مربی فرهنگی برای وزارت ورزش و جوانان، جزو اولویت‌ها است چراکه اثرات مثبت این دوره ماندگاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: ورزش یک عنصر فرهنگی است که به صورت حرفه‌ای به مباحث اقتصادی، امنیتی، رسانه‌ای اوج داده است و لزوم دارد به صورت حرفه‌ای و جدی به بحث فرهنگی نیز پرداخت شود.
احدی با اشاره به سرفصل‌های این دوره گفت: سواد رسانه‌ای، مباحث اخلاقی و بحث‌های حقوقی ورزشکاران از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره است که باید به صورت تخصصی به ورزشکاران آموزش داد.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در ورزش برای همه ارکان مهم شود، افزود: کار فرهنگی باید بر اساس علاقه و دغدغه باشد؛ چراکه در کار فرهنگی بودجه محدود و نتیجه گیری زمان بر است.
احدی از ابلاغ دستور العمل تشکیل سمن مربیان فرهنگی به استان‌ها خبر داد و گفت: گواهی این مربیان از وزارت خانه صادر خواهد شد تا اعتبار کافی را داشته باشد ودر ارائه تسهیلات و مجوزها مربیانی که در دوره تربیت مربی فرهنگی شرکت کنند در اولویت قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/
آغاز اولین دوره تربیت مربی فرهنگی و ورزشی در تبریز خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار