وزیر نفت:

۱۴ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفتی منعقد کردیم

1401/05/05 - 16:44 - کد خبر: 69746 نسخه چاپی

نصر: جواد اوجی اظهار داشت: در بحث جذب سرمایه گذاری در داخل و خارج، امروز قراردادهای توسعه میادین نفتی در دولت تصویب شد. تا امروز ۱۴ میلیارد دلار در بحث توسعه میادین نفتی قرارداد داشته‌ایم.

به گزارش نصر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه 5 مرداد هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهار ماهه اول امسال وصول مطالبات نسبت به ۴ ماهه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که 550 درصد رشد وصول و فروش نفت، میعانات گازی و صادرات گاز داشتیم.
وی افزود: در همین چهار ماه اخیر حدود ۴ میلیارد دلار وصول از صادرات گاز داشتیم که معادل کل صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ بود.
وزیر نفت به مصوبه امروز دولت مبنی بر جذب سرمایه گذاری میادین نفتی با ضریب بازیافتی زیر  ۲۰درصد اشاره کرد و بیان داشت: برای این منظور  در جلسه امروز دولت مصوب شد تا قرارداد میعانات گازی و نفتی منعقد شود و دولت این مجوز را داد که سرمایه گذاران با ضریب بازیافتی زیر ۲۰ درصد به این عرصه ورود کنند و این ضریب به بیش از ۳۵ درصد افزایش یابد.
اوجی با بیان اینکه تا امروز نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در بحث توسعه میادین نفتی و گازی امضا کرده‌ایم، گفت: قرارداد امضا شده با کشور روسیه در بحث توسعه میادین نفتی، به خصوص میادین مشترک نفتی و گازی بود.
وی خاطر نشان کرد: دو سه هفته پیش هم میدان نفتی آزادگان که بزرگترین میدان نفتی مشترک ایران و عراق است، بیش از ۷ میلیارد دلار استفاده از توان و ظرفیت منابع مالی داخل کشور داشته است که ۶ بانک و ۶ هلدینگ بزرگ اقتصادی در این حوزه مشارکت می‌کنند و در حقیقت در توسعه این میدان سهام‌دار می‌شوند.
وزیر نفت با اعلام این خبر که در حال حاضر روزانه ۱۹۰ هزار بشکه نفت برداشت استخراج می کنیم، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نفت و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف مالی اعم از بانک‌ها و هلدینگ‌ها به دنبال این هستیم که ظرف چند سال آتی به استخراج ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز برسیم.
انتهای پیام/ 
۱۴ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفتی منعقد کردیم خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار