مدیر کل بحران آذربایجان شرقی خبر داد:

تجهیزات ایمنی در پایانه مرزی نوردوز باید افزایش یابد

1401/05/05 - 15:49 - کد خبر: 69739 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجهیزات ایمنی در پایانه مرزی نوردوز باید افزایش یابد، گفت: پایانه مرزی نوردوز ایمنی‌های لازم را ندارد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر در کارگروه مدیریت بحران پایانه مرزی نوردوز با بیان اینکه احتمال بروز حادثه در این محل احساس می‌شود تصریح کرد: توقف کامیون‌ها در محوطه پایانه مرزی می‌تواند در صورت بروز حریق فاجعه به بار بیاورد.
وی تاکید کرد: خودروهای حامل مشتقات نفتی و مواد آتش زا به هیچ وجه حق توقف در محوطه پایانه مرزی را ندارند. هنربر خاطرنشان کرد: برای اطفا حریق، پمپاژهای قوی برای برداشت آب از رودخانه ارس در محوطه پایانه مرزی تعبیه شود و افزایش شیر هیدرانت درمحوطه پایانه باید در کمترین زمان ممکن نصب و مجوزهای لازم جهت حفرچاه برای برداشت آب در کرانه‌ی رودارس صادر و عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه روان سازی ترافیک در پایانه مرزی نوردوز باید در اولویت قرار بگیرد افزود: گمرک و پایانه نوردوز در خصوص تسهیل ورود و خروج و استفاده از نرم افزار برای نوبت دهی کامیون‌ها اقدام کنند. فرماندار شهرستان جلفا هم در این جلسه با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات در بخش سیه رود گفت: دستگاه‌های اجرایی در موقع بحران باید در آماده باش کامل باشند و تمامی تجهیزات آنها باید در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرد.
ناصر عطاپور همچنین اعلام کرد: مجتمع امدادی با همکاری منطقه آزاد ارس در محدوده این منطقه راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/
تجهیزات ایمنی در پایانه مرزی نوردوز باید افزایش یابد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار