سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

بررسی نزدیک شدن دو هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران

1401/05/05 - 15:18 - کد خبر: 69734 نسخه چاپی

نصر: در روزهای گذشته دو هواپیمای مسافری پاکستان در فاصله بسیار نزدیکی با یکدیگر قرار گرفتند و حتی خطر برخورد این دو وجود داشت، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است و به محض مشخص شدن نتیجه، گزارش آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش نصر، دیروز مسئولان هواپیمایی پاکستان اعلام کردند که یکشنبه هفته جاری (دوم مرداد ماه) دو فروند هواپیمای مسافربری این کشور در آسمان ایران در آستانه برخورد با یکدیگر قرار داشتند. پاکستان، علت این حادثه را «خطای انسانی» مسئولان کنترل هوایی ایران اعلام کرد.
به‌گفته مقام‌های پاکستان، این هواپیما که به مقصد پیشاور در آسمان ایران در حال حرکت بود، به‌هنگام کم کردن ارتفاع، در نزدیکی هواپیمای پاکستانی دیگری قرار گرفت که همان زمان به مقصد دبی حرکت می‌کرد. آن‌ها ادعا می‌کنند این حادثه زمانی رخ داد که مسئولان کنترل ترافیک هوایی ایران، به‌طور ناگهانی کریدور هوایی یکی از هواپیماهای پاکستانی را تغییر دادند و ارتفاع آن را کم کردند.
میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی در این باره اظهار کرد:  پس از دریافت گزارش رویداد همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی در حین عبور از فضای کشور، اقدامات لازم برای دریافت اسناد مرکز کنترل کشور انجام شد و برای بررسی بیشتر از خلبانان هواپیماهای مذکور، درخواست ارائه گزارش کردیم.
وی افزود: پس از دریافت مستندات، این موضوع در کارگروه حوادث ترافیک هوایی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. بنابراین تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌های کارشناسی اعلام هر گونه نظر غیرکارشناسی است.
رضوی گفت: هواپیمای مورد نظر سیستم اجتناب از برخورد کابین دارد که هشدارهای لازم را از فاصله زیاد هم اعلام می‌کند این رویداد در سایر کشورها نیز افتاده است.
انتهای پیام/
بررسی نزدیک شدن دو هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار