معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت خبر داد:

برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در فصل پاییز

1401/05/05 - 14:06 - کد خبر: 69725 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در مهرماه یا آبان‌ماه امسال در مسکو خبر داد.

به گزارش نصر، «احمد اسدزاده» اظهار کرد: در این نشست تفاهم‌نامه‌های پرشمار امضاشده بین ایران و روسیه در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه پیگیری می‌شود.
شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه سه‌شنبه هفته گذشته (۲۸ تیرماه) تفاهم‌نامه‌ای به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار در زمینه توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه امضا کردند.
کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه تا خردادماه ۱۳۹۸، ۱۵ نشست برگزار کرده و تهران میزبان پانزدهمین نشست بوده است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌ترتیب ریاست ایرانی و روس کمیسیون مشترک ایران و روسیه را به‌عهده دارند.
گفتنی است نشست هیئت‌عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری ایران و روسیه نیز اوایل خردادماه امسال (۱۴۰۱) به میزبانی تهران برگزار و در پایان این نشست سه سند همکاری در بخش پتروشیمی، حمل‌ونقل و بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری - اقتصادی ایران و روسیه امضا شد.
انتهای پیام/
برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در فصل پاییز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار