معاون وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان حمل و نقل مرزی برای تردد زائران اربعین افزایش می‌یابد

1401/05/05 - 11:05 - کد خبر: 69678 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌کنیم ناوگان حمل‌ونقل در مرزهای مواصلاتی به عراق برای زائران اربعین حسینی افزایش یابد.

به گزارش نصر، حمیدرضا شهرکی ثانوی صبح امروز چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه بیان کرد: چهار هزار دستگاه مینی بوس برای مسیرهای کوتاه در مناطق مرزی و حدود چهار هزار دستگاه سواری پلاک عمومی هم در زمینه تردد زائران اربعین حسینی به کار گرفته می‌شود.
وی از برنامه ریزی ها برای افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی و ارتقای ایمنی جاده‌های منتهی به شلمچه به منظور تسهیل در تردد زائران خبر داد.
شهرکی ثانوی افزود: از ظرفیت ناوگان دستگاه‌های لشکری، کشوری و واحدهای تولیدی که در سرویس ایاب و ذهاب هستند برای انتقال زائران به مرزهای منتهی به کربلا استفاده خواهد شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور گفت: بازسازی محور جاده‌ای در مرزها به سرعت در حال اجرا است و تشریفات واگذاری اجرای این طرح‌ها به پیمانکاران مربوطه نیز انجام شده است.
وی افزود: افزایش تردد ایمن در مرزهای چذابه و شلمچه از مهمترین اقدامات وزارت راه است و پیش از آغاز همایش اربعین حسینی زیرساخت لازم در این دو گذرگاه فراهم خواهد شد.
شهرکی ثانوی بیان کرد: همه امکانات کشور برای تسهیل در تردد زائران به کار گرفته خواهد شد تا زائران نسبت به سال‌های گذشته بهتر در این مسیر تردد کنند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور افزود: براساس پیش بینی‌ها، با توجه به ۲ سال محدودیت‌های کرونایی امسال شاهد رشد آماری قابل توجه مسافران در این سفرها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌ها در اربعین به کربلا از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد گفت: قرارگاه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کشور فعالیت خود را از هفته جاری آغاز کرده است.
انتهای پیام/
ناوگان حمل و نقل مرزی برای تردد زائران اربعین افزایش می‌یابد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار