خبر/

برگزیده های المپیاد کشوری فوریت‌های پزشکی در تبریز معرفی شدند

1401/05/05 - 10:39 - کد خبر: 69676 نسخه چاپی

نصر: هشتمین المپیاد کشوری علمی-مهارتی فوریت‌های پزشکی با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، اسامی برگزیدگان این المپیاد به شرح زیر است:
در بخش قطب برتر: کلان منطقه آمایشی تهران،
فرزاد عباسی – آمبولانس
سید میثم محمدی – آمبولانس
 محسن نظری – موتورلانس
محمد دانش – اتوبوس آمبولانس
مهنازالسادات مهدیقلی – تریاژ تلفنی
 زهرا ظفر – تریاژ تلفنی
کوهسار آداک
دکتر غزاله اشرفیان
نفر اول آزمون علمی عملیاتی – محسن نظری– رشته عملیات موتورلانس– قطب تهران
نفر دوم آزمون علمی عملیاتی –  احمد زارعی - رشته عملیات آمبولانس ­– قطب شیراز
نفر سوم آزمون علمی عملیاتی- کریم فخاری - رشته عملیات آمبولانس– قطب اصفهان
منتخب برتر آزمون علمی کارشناس راهبری و هدایت آمبولانس / ۸۰۰ – ابوالقاسم سلطانی-  قطب مشهد
منتخب برتر آزمون علمی پرستار تریاژ تلفنی- شیما شیرازی – قطب اهواز
منتخب برتر آزمون علمی پزشک هدایت عملیات – دکتر غزاله اشرفیان – قطب تهران
نفر اول آزمون آسکی کارشناسان عملیات – مسعود سعیدیان – رشته عملیاتی موتورلانس – قطب تبریز
نفر دوم آزمون آسکی کارشناسان عملیات
کریم فخاری – رشته عملیاتی آمبولانس – قطب اصفهان
بهنام قلانی آخوره - رشته عملیاتی موتورلانس- قطب اصفهان
منتخب برتر آزمون آسکی هدایت و راهبری آمبولانس ۸۰۰- زهرا زرعی – قطب تبریز
منتخب برتر آزمون آسکی کارشناس تریاژ تلفنی- هنگامه سلیمانی – قطب زنجان
منتخب برتر آزمون آسکی پزشک هدایت عملیات – دکتر غزاله اشرفیان – قطب تهران
منتخب برتر آزمون فنی و رانندگی آمبولانس- میثم محمدی- قطب تهران
منتخب برتر آزمون فنی و رانندگی اتوبوس آمبولانس – مهدی نریمانیان – قطب تبریز
منتخب برتر آزمون فنی و رانندگی موتورلانس- محسن نظری – قطب تهران
نفر اول آزمون آمادگی جسمانی – سید مهدی رضوی – رشته عملیاتی آمبولانس- قطب اهواز
نفر دوم آزمون آمادگی جسمانی- سعدالله حاصلی - رشته عملیاتی آمبولانس – قطب همدان
نفر دوم آزمون آمادگی جسمانی – جواد دهقانی - رشته عملیاتی آمبولانس- قطب همدان
دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در آیین اختتامیه هشتمین المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی ضمن تشکر از مدیران و مسئولین کشوری و دانشگاهی از مدیران خواست تا از کادر درمان بخصوص اورژانس حمایت ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: اورژانس تنها سازمانی است که بدون مجوز برای ارائه خدمات درمانی و سلامتی وارد خانه‌ مردم می شود لذا باید مورد اعتماد مردم باشیم و برای تحقق این مهم تلاش کنیم تا همیشه مورد اعتماد مردم عزیزمان قرار بگیریم.
رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری المپیاد علمی- مهارتی ارتقاء کیفیت کار، مهارت و توانمندسازی پرسنل فوریت های پزشکی است گفت: المپیادهای تخصصی فرصت مناسبی برای ارتقای توانمندی های علمی و تخصصی است.
میعادفر با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز هشتمین المپیاد فوریت های پزشکی در تبریز ادامه داد: اعتراضی مبنی بر تخلف در نحوه‌ برگزاری المپیاد  و امتیاز دهی گزارش نشده است و شاهد ایجاد رقابت عادلانه‌ بین شرکت کنندگان بودیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور، با تاکید بر توجه به زیر ساخت های اورژانس در کشور افزود: در کل کشور بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی داریم که در آذربایجان شرقی این مشکل برطرف شده است و امیدواریم با همکاری مدیران، بقیه‌ استان‌ها هم مجهز به پایگاه های اورژانس شوند.
میعادفر بیان کرد: سال ۱۴۰۱ سال ارتقاء آموزش بود و تمامی کمبودها و زیرساخت‌ها را ارتقاء دادیم و تجهیزات لازم خریداری شد.
وی با تاکید بر توسعه اورژانس موتوری در استان ها گفت: در مدیریت زمان برای کاهش میزان زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومین و بیماران، اورژانس موتوری می‌تواند موثر باشد.
 
اورژانس، خط مقدم سلامت کشور است
معاون آموزش و اعتبار بخشی اورژانس کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه اورژانس خط مقدم سلامت کشور است، اظهار کرد: در این المپپیاد برترین‌های قطب باهم به رقابت پرداختند.
دکتر حسن نوری با گرامیداشت یاد و خاطره‌ تمامی شهدای سلامت به‌ویژه شهدای پیش بیمارستانی افزود : در این آیین یاد و خاطره‌ تمامی شهدای سلامت به‌ویژه شهدای پیش بیمارستانی را گرامی می‌داریم.
وی ضمن تقدیر از اساتیدی که در این دوره از المپیاد حضور داشتند گفت: ۱۶ نفر از اساتید بزرگواری که ما را همراهی کردند هم از لحاظ اخلاقی و علمی و عملی جزو اساتید ارزشمند و برجسته کشوری هستند.
وی ادامه داد: ۸۰ نفر از ۱۰ کلان منطقه آموزشی کشور در این المپیاد حضور داشتند که در چهار ماه گذشته ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور به رقابت پرداختند سپس در قطب به رقابت پرداختند و برگزیدگان قطب در این المپیاد حضور داشتند.
نوری افزود: هشتمین المپیاد را پس از سه سال وقفه برگزاری کردیم و در این المپیاد ۲۰ نفر در تریاژ تلفنی، ۱۰ نفر هدایت پزشکی که ۲۰ نفر در راهبری آمبولانس و ۴۰ نفر در آزمون علمی - عملیاتی شرکت کردند.
وی همچنین یادآور شد: جامع‌ترین المپیاد کشور در تبریز برگزار شد که صبح روز اول رقابت علمی و کتبی بود که  از این لحاظ نتایج خوبی به دست آمد و میانگین نمرات این دوره نسبت به دوره های گذشته بهتر بود.
نوری بیان کرد: کشور ما رتبه‌ چهارمین اورژانس استاندارد دنیا را دارد بنابراین امیدواریم اورژانسی هوشمند با تکنولوژی پیشرفته و بروز داشته باشیم و این تکنولوژی جنبه آموزشی، علمی و عملی بهینه داشته باشد.
ارائه خدمت مطلوب در اورژانس با توجه به آموزش محقق می شود
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش در بخش های مختلف نظام سلامت گفت: ارائه خدمت مطلوب در اورژانس با توجه به آموزش محقق می شود.
دکتر بهمن نقی‌پور در اختتامیه هشتمین المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: خدمت به مردم بزرگترین عبادت است، پرسنل اورژانس کسانی هستند که برای سلامتی مردم شب و روز ندارند و وقت گذاشتن برای مردم را نسبت به خانواده خود ترجیح می دهند و همیشه در شرایط سخت و بحرانی حضور دارند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ارائه خدمات با کیفیت به مردم گفت: باید کیفیت خدمات را بالا برد و مسیر آموزش و تحقیقات را ارتقاء بخشید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارتباط مستمر با مردم در راستای رفع مشکلات را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه مدیران موظف به ارتباط مستقیم با مردم هستند و در برابر انتقادات باید ضمن بررسی نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.
وی با اشاره به برگزاری موفق هشتمین المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی در تبریز گفت: خدمت‌رسانی در اورژانس پیش بیمارستانی افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود و از زحمات همه‌ی عزیزان که به نمایندگی از این جامعه بزرگ در این المپیاد حضور دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر اجرایی هشتمین المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی نیز در این مراسم ضمن تشکر ویژه از کمیته اجرایی این المپیاد گفت: اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد که هشتمین المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی در شهر تبریز برگزار می‌شود و ما از همان روزها اقدامات اصلی را آغاز کردیم.
دکتر فرزاد رحمانی با اعلام اینکه امروز هیچ پایگاه کانکسی در سطح استان وجود ندارد، بیان کرد: در طی مدتی که ریاست اورژانس را عهده دار بودم یک سوله ویژه بحران و ۳۴ پایگاه جدید را ایجاد کردیم و در حال حاضر هیچ یک از پایگاه‌های استان کانکسی نیست.
وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اورژانس استان گفت: همزمان با همه گیری کرونا دو نفر از همکاران خدوم ما به درجه شهادت نائل شدند و یاد و خاطره همه همکاران عزیز را که دیگر در جمع ما نیستند گرامی می داریم.
انتهای پیام/
برگزیده های المپیاد کشوری فوریت‌های پزشکی در تبریز معرفی شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار