رقیه فرید مطرح کرد:

ضرورت برگزاری کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای

1401/05/05 - 09:48 - کد خبر: 69670 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مديريت و برنامه‌ریزی آذربايجان شرقي بر ضرورت برگزاری کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، رقیه فرید در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در سال‌های اخیر، مدیریت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر توسعه مدنظر قرارگرفته و بی‌تردید نقش سرمایه انسانی با حرکت از سطوح پایینی سازمان به سمت رأس هرم پیچیده‌تر و پررنگ‌تر خواهد بود.
وی افزود: اگر در رأس هرم که از حساسیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است، مدیرانی قرار گیرند که علاوه بر مهارت‌های تخصصی و ویژگی‌های عمومی، از توانایی و شایستگی‌های لازم برخوردار باشند، موفقیت سازمان تضمین خواهد شد.
فرید به تشریح سطوح عملیاتی و پایه، فرایند اعلام درخواست و اجرای کانون‌های ارزیابی پرداخت و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند قبل از انتصاب یا ارتقای افراد به سطوح بعدی مدیریتی، اطلاعات متقاضیان ارزیابی را با رعایت شرایط مربوط، در سامانه مدیریت کانون‌های ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت کرده و مجوز ارزیابی در کانون را دریافت کنند.
سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در مرحله بعدی باید مشخصات متقاضیان ارزیابی در قالب کاربرگ مربوط تنظیم و با امضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی، به این سازمان ارسال شود.
وی تصریح کرد: در ادامه، این مدیریت نسبت به تنظیم و ابلاغ برنامه و فرایند اجرای ارزیابی، شامل: برنامه زمان‌بندی، ابزارها و مدل شایستگی، کاربرگ راهنمای ارزیابی‌شوندگان، مشخصات محل برگزاری و ...، به تفکیک دستگاه‌های اجرایی متقاضی، اقدام خواهد کرد.
فرید یادآور شد: در پایان، نتایج ارزیابی افراد در قالب گزارش‌های مدیریتی و فردی تنظیم و به دستگاه اجرایی مربوط، اعلام می‌شود و افرادی که مجموع امتیاز ارزیابی آنان کمتر از 50 باشد، از فرایند ارزیابی و توسعه شایستگی حذف و مراتب عدم احراز ایشان، به‌صورت محرمانه به دستگاه اجرایی محل خدمت فرد اعلام می‌شود.
 این مسوول تاکید کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، رعایت فرایند فوق‌الذکر و تسریع و دقت نظر در اجرای مفاد مصوبات مرتبط، مورد انتظار است.
انتهای پیام/
ضرورت برگزاری کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار