رئیس اورژانس استان مطرح کرد:

۱۲ دقیقه، زمان رسیدن اورژانس در آذربایجان شرقی/ رضایت رئیس اورژانس کشور از عملکرد استان

1401/05/04 - 21:40 - کد خبر: 69661 نسخه چاپی

نصر: رئیس اورژانس استان گفت: مدت زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار در استان به زمان حدود ۱۲ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش نصر، آئین اختتامیه هشتمین دوره المپیاد علمی مهارتی کشوری فوریت های پزشکی با حضور ۸۰ نفر از کارکنان اورژانس سراسر کشور روز سه شنبه در تبریز برگزار شد که جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای سلامت گفت: بسیاری از کارکنان عرصه سلامت در دوران بیماری کرونا چندین بار دچار ابتلا به این بیماری شدند اما بازهم از خدمت گزاری دست برنداشتند و حضور در میان چنین شخصیت هایی باعث افتخار است.
وی در ادامه با تشکر از رئیس دانشگاه تبریز افزود: بایستی از میزبانی خوب تبریز و فرصت هایی که در دانشگاه علوم پزشکی بوجود آمد، تشکر کنم چراکه این المپیاد پس از دو سال تعطیلی به دلیل بیماری کرونا به بهترین شکل ممکن برگزار شد. 
رئیس اورژانس کشور با تاکید بر نقش حمایتی  سازمان اورژانس خاطرنشان کرد: همواره تلاش سازمان در این جهت بوده که با توجه به شرایط سختی که وجود دارد و پذیرفتن مسئولیت در چنین شرایطی سخت است،  حمایت های خود را انجام دهد. البته فشار های زیاد، کمبود اعتبارات و وضعیت معیشتی نه چندان مطلوب کارکنان و در نهایت مشکلات مالی از جمله فشارهایی که به مسئولین وارد می شود و متاسفانه فضا بگونه ای است که بخش عمده ای از انرژی مدیران صرف چنین مواردی می شود. 
وی در خصوص برگزاری این المپیاد گفت: باید از تلاش های کارکنان اورژانس استان آذربایجان شرقی و رئیس اورژانس استان بخاطر برگزاری چنین رویدادی در شرایط سخت تشکر کرد چرا که در این چند روز هیچگونه اعتراضی بابت این رویداد وجود نداشته و فضا به گونه ای ایجاد شد که شرکت کنندگان رقابت عادلانه ای داشته باشند. 
میعادفر همچنین با اعلام رضایت از عملکرد اورژانس استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید از عملکرد اورژانس این استان تشکر و قدردانی کرد چراکه سطح کار اورژانس این استان را ارتقا دادند که یکی از دغدغه های مهم سازمان است. در سطح کشور بیش از ۳۰۰ پایگاه اورژانس وجود دارد که بصورت کانکسی است اما خوشبختانه در آذربایجان شرقی این مشکل بطور کامل برطرف شده است. 
رئیس اورژانس کشور با اعلام تزریق تجهیزات به اورژانس سراسر کشور گفت: متاسفانه مدیریت زمان برخی کارکنان در برخی دانشگاه ها مطلوب نیست که در این زمینه اورژانس موتوری می تواند در این وضعیت کمک حال اورژانس باشد که در همین زمینه ۱۰۰ اورژانس موتوری در سال جاری به داشنگاه ها تزریق شده است و امیدواریم بقیه استان ها هم چنین امدادرسانی را فعال کنند که این موضوع می تواند زمان رسیدن به بالین بیمار را کاهش دهد. 
در ادامه فرزاد رحمانی، رئیس اورژانس استان هم در این مراسم با قدردانی از عملکرد پرسنل اورژانس گفت: از انتخاب تبریز به عنوان میزبان این المپیاد باید تشکر کنم و امیدوارم تبریز از این انتخاب روسفید باشد که در همین زمینه از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم بایر قدردانی کرد. 
وی در ادامه افزود: خوشبختانه شرکت کنندگان در این رویداد رضایت کافی داشتند و حمایت های سازمان از اورژانس استان یکی از عوامل برگزاری با کیفیت این رویداد بوده هاست. 
رحمانی همچنین در خصوص وضعیت اورژانس استان گفت: زمانی که مسئولیت اورژانس استان را قبول کردم، ۴۰۰ نفر نیرو در استان وجود داشت که هم اکنون به حدود ۹۰۰ نفر رسیده است. همچنین تجهیز و بروز رسانی ناوگان استان از جمله اقداماتی بوده است که در این مدت انجام شده است. 
رئیس اورژانس استان در مورد زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار اظهار داشت: در حال حاضر زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار در استان حدود ۱۲ دقیقه است که از جمله مهم ترین اقدامات ما بوده است. 
وی در خصوص شهدای مدافع سلامت در دوران کرونا گفت: در زمان شیوع این بیماری متاسفانه دو نفر از عوامل اورژانس به شهادت رسیدند و چند نفر دیگرهم در این راه جان خود را ازدست دادند که تاکنون به عنوان شهید پذیرفته نشده اند. همچنین چند نفر از مسئولان اورژانس استان را هم در این مدت از دست دادیم و یک نفر از کارکنان هم در حادثه تصادف بطور وحشتناک جان خود را از دست داد. 
گفتنی است هشتمین دوره المپیاد علمی مهارتی کشوری فوریتهای پزشکی در سوم و چهارم مرداد به میزبانی تبریز برگزار شد. 
انتهای پیام/
۱۲ دقیقه، زمان رسیدن اورژانس در آذربایجان شرقی/ رضایت رئیس اورژانس کشور از عملکرد استان نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   Mohad   سال پیش  

دانشگاه بابام علوم پزشکیه تبریزه
منم گفتم بابام منو ببره ، منو برد دیگه هیچی اونجا از خجالت آب شدم خب😂✨راستی رییس اورژانس کشور هم اونجا بود یاشاسین

پاسخ   Mohad   سال پیش  

دانشگاه بابام علوم پزشکیه تبریزه
منم گفتم بابا منم ببر اونجا اورژانس ها رو ببینم منو برد رییس اورژانس هم اونجا بود دیگه هیچی منم به عنوان یه بچه اونجا بودم از خجالت‌ آب شدم خب😂✨
پژوهشیار