خبر/

تصمیمات جدید برای مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی

1401/05/04 - 19:16 - کد خبر: 69654 نسخه چاپی

نصر: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز تصمیمات لازم برای پیشگیری از گسترش این بیماری در استان اتخاذ شد.

به گزارش نصر، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست بر ضرورت توجه همگانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا در استان تاکید کرد.
عابدین خرم گفت: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا شروع شده و سویه جدید به صورت جدی دنیا را فرا گرفته است، ما هم باید تمامی اقدامات لازم را برای پیشگیری از مشکلات بعدی انجام دهیم.
 وی افزود: در حال حاضر سه شهرستان نارنجی در استان داریم که به رنگ بندی قرمز نزدیک است و اگر این وضعیت را مدیریت نکنیم جمعیت بستری های استان افزایش پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بنا بر آمارها، استان ما جزو شش استان پرخطر است و دلیلش اینست که مسافرتها به استان ما و تردد به خارج از کشور زیاد شده است.
خرم با اشاره به در پیش بودن برنامه های ماه محرم گفت: باید مراسم این ایام در فضاهای باز برگزار و مراسم های عزاداری در مساجد و فضاهای سربسته هم با تهویه کامل برگزار شود تا از خطرات محتمل کاسته شود.
وی ادامه داد: همچنین مجموعه پایانه ها و فرودگاه ها نیز باید بصورت جدی نظارت شوند و با رعایت شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
 استاندار اذربایجان شرقی تاکید کرد: همه مراکز آموزشی هم بر اساس تصمیم دولت باز خواهند بود و باید موضوع تهویه مدارس نیز تا بازگشایی مدارس حل شود.
وی فرهنگ سازی در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و رسانه ای در این زمینه بسیار مهم است و باید یک فضای اگاه سازی عمومی در استان اتفاق بیفتد تا عادی انگاری نشود.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در مورد آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در هفته های اخیر روند رو به رشدی در بیماران سرپایی داشتیم و میزان بستریها هم در حال افزایش است.
 نقی پور افزود: موارد بیماری در افراد با سنین بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماریهای زمینه ای بیشتر دیده می شود و درسویه جدید امیکرون، تزریق دوز یادآور واکسن میزان مرگ و میر را بسیار کاهش داده است.
انتهای پیام/
تصمیمات جدید برای مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار