رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد:

ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانی‌ها/ تجربیات متروپل ثبت شود

1401/05/04 - 17:55 - کد خبر: 69648 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانی‌ها تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمد حسن نامی در دیدار با قدرت الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل سازمان آتش‌نشانی تهران برگزار شد، گفت: امروز برای عرض خداقوت و خسته نباشید به تمامی آتش‌نشانان و به خصوص آتش‌نشانان تهرانی در این محل حاضر شدم. آتش‌نشانی تهران انصافا یک سازمان به روز با نیروی انسانی آموزش دیده و کارآمد است که نه فقط در حوادث داخل شهر تهران بلکه در حوادث بزرگ در سراسر کشور مانند ریزش ساختمان متروپل، سیل و ... به عنوان یک نیروی کمکی خوش درخشیده است.  
وی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانان اظهارکرد: سازمان مدیریت بحران کشور خود را ملزم به حمایت از تمامی آتش‌نشانان در سراسر کشور می‌داند. آتش‌نشانی‌ها باید به تجهیزات روز  برای اطفا حریق و امدادونجات مجهز باشند که خوشبختانه با حمایت دولت و شهرداری‌ها تا حد قابل قبولی این تجهیزات فراهم شده اما لازم است به طور مداوم این موضوع و همچنین آموزش نیروهای آتش‌نشانی مورد توجه قرار بگیرد.
نامی با قدردانی از اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: در آنجا دیدیم که آتش‌نشانان تهرانی چگونه در کنار دیگر آتش‌نشانان و نیروهای امدادی حاضر بوده به امدادرسانی پرداختند. پیشنهاد می‌کنم که تجربیات حضور در ماموریت‌هایی مانند متروپل و ... از سوی آتش‌نشانی تهران ثبت شده و در اختیار دیگر دستگاه‌های امدادی و آتش‌نشانی‌ها در سراسر کشور قرار بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در این دیدار به بررسی راهکارهای مقابله با حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه نیز اشاره کرد و افزود: امروز شرایط آتش‌نشانی و ایمنی در کشور مانند دو دهه و حتی یک دهه قبل نیست. امروز بلندمرتبه سازی در همه جای کشور و به خصوص تهران رشد زیادی داشته و از این رو لازم است که اقداماتی برای پیشگیری از وقوع حریق در این ساختمان‌ها انجام شود.  
نامی ابراز امیدواری کرد که در آینده همکاری‌های مشترک سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران کشور در حوزه‌های مربوط به آموزش همگانی و پیشگیری از وقوع حوادث افزایش پیدا کند. وی پیشگیری را اصلی مقدم در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی برشمرد و گفت که هرچقدر که در حوزه پیشگیری هزینه شود، به نوعی حکم سرمایه‌گذاری در آینده را دارد چرا که از وقوع خسارت‌های بزرگ و شدید جلوگیری خواهد شد.
در این دیدار قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ازسوی این سازمان و همچنین آمار ماموریت‌ها و خدمات آتش‌نشانی را تشریح کرد.
انتهای پیام/
ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانی‌ها/ تجربیات متروپل ثبت شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار