مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خبر داد:

جای خالی اتوبوس‌های خون‌گیری در کشور/ لزوم ایجاد امکانات برای اهدای خون روستائیان

1401/05/04 - 17:19 - کد خبر: 69646 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر لزوم فراهم شدن امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور گفت: بهترین راه برای بهره‌مندی از مشارکت این قشر مؤثر کشور در اهدای خون، راه‌اندازی اتوبوس‌های خون‌گیری است.

به گزارش نصر، مصطفی جمالی مهم‌ترین شاخص در تصمیم‌گیری‌های سازمان انتقال خون را میزان ذخایر خون عنوان کرد و گفت: برای پایداری و استمرار ذخایر خون باید از ظرفیت همه مناطق کمک گرفت و امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه در گذشته میزان ذخایر خون پنج روز در نظر گرفته می‌شد، افزود: طی سه ماه اخیر میانگین کشوری به حدود ۱۰ روز رسیده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر لزوم راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار خون‌گیری گفت: در این زمینه باید طی سال‌های گذشته اقدامات لازم انجام می‌شد. جمعیت روستایی، جامعه بسیار مهمی است و از سویی ایجاد ساختمان در هر روستا نیز توجیه منطقی ندارد؛ بنابراین بهترین راه برای بهره‌مندی از مشارکت این قشر مؤثر کشور در اهدای خون، راه‌اندازی اتوبوس‌های خون‌گیری است.
وی با بیان اینکه کوچک‌ترین مشکلی در تأمین خون مورد نیاز بیماران خاص طی چند ماه اخیر ایجاد نشده است، گفت: مهم‌ترین کار سازمان انتقال خون برای این افراد که مرتب به آن‌ها خون تزریق می‌شود، فراهم کردن کیسه‌های فیلتردار است تا خون سالم برای آن‌ها تهیه شود.
جمالی ادامه داد: البته آزمایش‌های اختصاصی نیز باید برای این افراد راه‌اندازی شود تا سلامت خونی که به این افراد تزریق می‌شود به حد اعلا برسد و این مسئله نیازمند اعتبار است.
انتهای پیام/
جای خالی اتوبوس‌های خون‌گیری در کشور/ لزوم ایجاد امکانات برای اهدای خون روستائیان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار