معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل؛

جشنواره زمستان بیدار اردبیل جزو 9 رویداد مهم گردشگری کشور شد

1398/08/28 - 13:04 - کد خبر: 6961 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: جشنواره زمستان بیدار اردبیل بعنوان یکی از 9 رویداد مهم گردشگری کشور معرفی شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، صغری فرشی امروز در گفت و گویی افزود:  امسال جشنواره زمستان بیدار اردبیل با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد و این رویداد فرصت خوبی برای شناسایی و معرفی قابلیت‌های گردشگری زمستانی استان و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌های ورزش‌های زمستانی در استان اردبیل بویژه اسکی امسال محور جشنواره زمستانی بیدار بازی‌ها و ورزش‌های زمستانی خواهد بود.

به گفته وی، برگزاری مسابقات ملی مردان یخی، ساخت آدم برفی، والیبال روی برف، اسکی و چند ورزش و بازی دیگر از جمله برنامه‌های  پیش‌بینی شده برای جشنواره زمستان بیدار امسال استان اردبیل است.

فرشی همچنین با اشاره به  افزایش چشمگیر مسافرت‌ها به استان اردبیل در تابستان گذشته گفت: این استان با توجه به انجام سفرهای گسترده و بازدید گردشگران از اماکن طبیعی و باستانی  و نیز افزایش ماندگاری مسافران بعنوان مقصد گردشگری کشور در تابستان 98 انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در همین مدت شهرستان مشگین‌شهر با میزبانی 3.5 میلیون گردشگر  رتبه نخست را در این زمینه در استان اردبیل  به خود اختصاص داد.

استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد. هم اکنون  سه  پیست اسکی دیگر نیز در شهرستان‌های سرعین ، مشگین شهر و خلخال  در حال ساخت است.

این استان همچنین دارای  ظرفیت گردشگری دیگر از جمله آب های گرم معدنی ، آثار باستانی و فرهنگی متعدد و جاذبه‌های طبیعی می‌باشد.

انتهای پیام/

جشنواره زمستان بیدار اردبیل جزو 9 رویداد مهم گردشگری کشور شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار