نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی؛

حق انتخاب‌ها باید به طور کامل به زلزله زدگان تفهیم شود/ خطر حضور دلالان دام در مناطق زلزله زده

1398/08/28 - 13:04 - کد خبر: 6960 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: حق انتخاب‌ها در خصوص اسکان موقت شامل ساخت خانه‌های 12 متری بنیاد مسکن یا دریافت وام 10 میلیون تومانی به عنوان اجاره بهاء باید به طور کامل به زلزله زدگان تفهیم شود تا مردم انتخاب درستی داشته باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فردین فرمند در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: بسیاری از زلزله زدگان باغدار، زارع یا دامدار هستند و به دلیل تلف شدن دام‌هایشان ترجیح می‌دهند وام 10 میلیونی را دریافت کنند، اما ممکن است که این مبلغ صرف خرید دام و سایر اقلام معیشتی †شود.

وی گفت: زلزله روستاهای بخش ترکمانچای و کندوان میانه را تحت تاثیر قرار داد و متاسفانه کمی دیر از وضعیت روستاهای کوچک‌تر مطلع شدیم، اما در سفر آقای دکتر جهانگیری به منطقه، خوشبختانه آقایان تا حدودی از وضعیت موجود مطلع شدند. رئیس بنیاد مسکن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس مدیریت بحران کشور نیز در منطقه حضور یافته و وضعیت را ارزیابی کردند و شرایط به گونه‌ای بود که مسئولان هم متوجه سرما و شرایط جوی میانه شدند.

وی خاطرنشان کرد: حین بازدید آقای جهانگیری از چادرهای زلزله زدگان، سه پیشنهاد مطرح شد، اما متوجه شدیم که پرسشگران بنیاد مسکن نتوانسته‌اند، این سه پیشنهاد را به خوبی منتقل کنند و از مسئولان تمام وقت دفاتر نمایندگی‌ام در این بخش‌ها خواستم تا این کار را دوباره انجام دهند و جویای مشکلات باشند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تهیه کانکس، اعطای وام برای اجاره خانه و یا ساخت خانه‌های پیش ساخته از جمله پیشنهادات بود و بنیاد مسکن تمایل بیشتری داشت تا زلزله زدگان، مبلغ اعطایی برای اجاره خانه را قبول کنند که این در بعضی جاها امکان پذیر نیست.

 وی با بیان اینکه سلامتی مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست، گفت: 10 میلیون برای ساخت خانه پیش ساخته کافی نبوده و از خیران تقاضا داریم تا مابه‌التفاوت این مبلغ را که نزدیک به پنج میلیون تومان است، تقبل کنند تا مردم در این سرما بیرون نمانند.

فرمند خاطرنشان کرد: مناطق زلزله زده میانه در جوار کوه بزقوش قرار دارند و بسیار سردسیر هستند، به طوریکه برف‌ها تا چندی پیش هم در حال آب شدن بودند. هر کاری که از دستمان برمی‌آمد کردیم و با توجه به سردی شدید هوا الان باید مسئولان امر، کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: علت عدم استقبال از خانه‌های پیش ساخته 12 متری، قابل جمع آوری نبودن آن است، بنیاد مسکن می‌گوید که مردم، نقطه†ای را برای ساخت این خانه†ها به ما نشان دهند که پس از ساخت خانه†های دائمی در حیاطشان قرار گیرد.

وی افزود: حیاط خانه†های روستایی بیشتر برای نگهداری احشام به کار می‌رود و روستائیان به این دلیل از این پیشنهاد کم†تر استقبال می‌کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون آمده است که دولت همیشه باید حدود 100 هزار خانه سیار به صورت آماده داشته باشد تا در مواقع بحرانی به نقاط مختلف انتقال دهد، اما دولت هیچ خانه سیاری در انبار نداشت و به این قانون عمل نشده است.

وی در خاتمه با اشاره به خطر فروش دام‌ها به دلال‌ها در مناطق زلزله زده متذکر شد: یکی از نگرانی‌های ما فروش ارزان قیمت دام‌ها و احشام به دلال‌ها و سودجویان بوده و این خود نیز تهدید کننده تولید محصولات دامی و کشاورزی و اشتغال منطقه است.

انتهای پیام/

حق انتخاب‌ها باید به طور کامل به زلزله زدگان تفهیم شود/ خطر حضور دلالان دام در مناطق زلزله زده نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار