رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونا است

1401/05/04 - 13:16 - کد خبر: 69599 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا، گفت: از لحاظ رنگ بندی وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی، شهرستان‌های آذرشهر، مراغه و هوراند در وضعیت نارنجی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز سه شنبه در حاشیه ستاد استانی کرونا در گفت و گویی اظهار داشت: متاسفانه میزان بستری ها در آذربایجان شرقی نسبت به ماه های گذشته در حال افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد بستری و ۶۹ نفر ترخیص داشته ایم.
وی ادامه داد: میزان فوتی های ناشی از بیماری کرونا به صفر رسیده بود که در هفته اخیر هر روز یک نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در یک مرداد ماه نیز تعداد فوتی ها به سه نفر رسید.
نقی پور با تاکید بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، گفت:  از ابتدای ماه جاری میزان تزریق افزایش یافته و روزانه حدود ۶۰۰ نفر در استان واکسینه می شوند.
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن ۸۰ تا ۹۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: میزان درگیری در افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای بیشتر است و شدت بیماری در این افراد بالا بوده از این رو تزریق دُز یادآور واکسن ضروری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سوی جدید کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.
انتهای پیام/
سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونا است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار