خبر/

همایش " مَنِ اوتیسمی " در تبریز برگزار می‌شود

1398/08/28 - 12:51 - کد خبر: 6956 نسخه چاپی

نصر: همایش" مَنِ اوتیسمی" با حضور مسئولان و فعالان آذربایجان شرقی در زمینه اوتیسم در یکم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، این همایش توسط انجمن حمایت از بیماران اوتیسم آذربایجان با سخنرانی اساتید مطرح و با هدف آشناساختن جامعه با بیماری اوتیسم و مشکلات آن‌، در ساعت 10:30 روز جمعه یکم آذر در سالن شماره یک مجتمع ستاره باران برگزار می شود.

شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد و رایگان بوده و نیاز به ثبت نام ندارد.

براساس این گزارش، اختلال طیفی اوتیسم یک اختلال عصبی-رشدی است که تقریبا از سن دو سالگی ظاهر شده و عملکردهای ارتباطی فرد را مختل می†کند. تاخیر و نقص در فراگیری زبان، عکس†العمل نشان ندادن به صداها، ناتوانی در درک جملات دیگران، اکولالیا یا تکرار کلمات دیگران، سوال نکردن و استفاده از جملات تکراری، نداشتن ارتباط چشمی با مخاطب، ناتوانی در درک جملات کنایی، استعاره†ها و جوک و استفاده†ی نادرست از ضمایر از جمله علایم این اختلال است.

تاکنون هیچ دلیل علمی برای بروز این اختلال مطرح نشده است، «بارون کوهن»، ( یکی از دانشمندان در زمینه اوتیسم) چنین تبیین می‌کند که اوتیسم ناشی از مردانه بودن افراطی مغز است. چنین مغزی از نظر همدردی و برقراری ارتباط، توانایی کمی داشته و مهندسی شده، مستعد و علاقه‌مند اموری چون ریاضی و فیزیک است. کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم، مسائل قابل‌کنترل مانند کامپیوتر و ربات‌ها را بیشتر دوست دارند و تمامی پدیده‌های غیرقابل‌پیش‌بینی، کودکان اوتیسم را مضطرب و بی‌علاقه می‌کند.

طبق پژوهش‌های انجام شده، این اختلال از چهار ماهگی قابل تشخیص بوده و مداخلات به هنگام می†تواند کیفیت زندگی کودکان اوتیستیک را افزایش دهد. این اختلال با هیچ روشی قابل درمان نبوده و از زمان شروع تا پایان زندگی فرد همراه او خواهد بود. هم‌چنین نبود خدمات حمایتی و درمانی کافی از این کودکان و خانواده†هایشان، شرایط زندگی را برای آن†ها بسیار سخت کرده است، به طوری که بسیاری از این خانواده†ها، مهاجرت به سایر کشورها را تنها راه بهبود کودکانشان می†دانند.

در سایر کشورهای پیشرفته، کودکان اوتیسمی در مدرسه†های عادی درس می†خوانند و این در حالی است که در کشور ما، در مدرسه†های خاص نیز افراد توانمندی برای تدریس و کار با این کودکان را ندارند و در این میان یک انجمن به نام اوتیسم و به کام همه تشکیل شده است که تقریبا همه به جز اوتیسمی†ها از آن استفاده می†کنند.

انتهای پیام/

همایش نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار