سخنگوی اورژانس کشور مطرح کرد:

برگزاری المپیاد علمی مهارتی فوریت های پزشکی در تبریز

1401/05/03 - 23:48 - کد خبر: 69556 نسخه چاپی

نصر: هشتمین دوره المپیاد علمی مهارتی کشوری فوریتهای پزشکی کشور باحضور کارکنان اورژانس در تبریز برگزار می شود.

به گزارش نصر، هشتمین دوره المپیاد علمی مهارتی کشوری فوریتهای پزشکی کشور در حالی امروز و فردا در تبریز برگزار می شود که ۸۰ نفر از کارکنان برجسته اورژانس کشور در این رویداد باهم به رقابت خواهند پرداخت.
 

حسن نوری، سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با نصر در خصوص برگزاری المپیاد علمی مهارتی کشوری فوریتهای پزشکی گفت: هشتمین دوره المپیاد اورژانس کشور در تبریز برگزار گردید که مهم ترین واقعه علمی پیش بیمارستانی در این رویداد رقم زده شد و کارکنان اورژانس از همه کلان مناطق آمایشی کشور در این المپیاد حضور دارند. 

 
وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد روحیه علمی در بین کارکنان عملیاتی بوده و پیش از این هفت دوره برگزار شده است اما این دوره از المپیاد تفاوت های زیادی باالمپیادهای پیشین دارد؛ چراکه در این برنامه تمام کارکنان عملیاتی اعم از تریاژ تلفنی، هدایت راهبری آمبولانس،  پزشکان و کارکنان عملیاتی حضور دارند اما در دوره های پیشین تنها یک گروه در المپیاد شرکت داشتند. 


سخنگوی اورژانس کشور همچنین با بیان اینکه سلامت جسمانی، مهارت و دانش علمی کارکنان اورژانس در این المپیاد سنجیده می شود، خاطر نشان کرد: در دوره های قبلی المپیاد ورزشی و المپیاد های علمی برای سنجش آمادگی های بدنی و علمی کارکنان بصورت جداگانه برگزار میشد اما در این دوره بصورت ترکیبی برگزار می شود و تمامی ابعاد نیروهای اورژانس مورد بررسی قرار گرفت. 
نوری افزود: در گذشته محوریت این رویدادها در خصوص دانشگاه ها بود اما در این دوره کاملا قطب محور بوده و کارکنان در کلان مناطق آمایشی مسابقات را برگزار کرده و نخبگان کلان مناطق آمایشی مسابقات در این المپیاد باهم به رقابت پرداختند.


وی در خصوص مراحل برگزاری این المپیاد گفت: در این رویداد چندین مرحله برگزار می شود که مرحله علمی بصورت آزمون الکترونیک و مرحله آسکی فنی شامل آزمون رانندگی و آزمون فنی اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس و آمبولانس معمولی و مرحله آسکی مهارت شامل مهارت های بالینی بوده است. البته آزمون سلامت جسمانی هم برای کارکنان عملیاتی برگزار خواهد شد. 


سخنگوی اورژانس کشور در پایان اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی انگیزه کارکنان در افزایش مهارت و دانش ارتقا دهیم و به هدف اصلی سازمان که ارائه خدمت به بهترین شکل ممکن است، برسیم.
انتهای پیام/
برگزاری المپیاد علمی مهارتی فوریت های پزشکی در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار