آئین‌نامه واردات خودرو محرمانه شد؟

1401/05/03 - 16:42 - کد خبر: 69535 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین محرمانه آئین‌نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت: مجلس نیز از آئین‌نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به‌چه‌شکل نوشته شده است.

به گزارش نصر، روح‌الله عباسپور در رابطه با آخرین طرح‌های مربوط به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مورد خودرو اظهار کرد: در جریان شرایط و موقعیت بازار خودرو هستیم و می‌دانیم مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودرو نگرانی‌هایی دارند.
وی افزود: مجلس بدین نتیجه رسید که ضرورتاً و الزاماً خودروسازان باید رقبایی را پیشِ‌روی خود ببینند؛ بدین منظور واردات را با شرایطی مصوب کردیم و در بودجه 1401 در نظر گرفتیم.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تأییدیه شورای نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آئین‌نامه اجرایی در هیئت دولت در حال تدوین و محرمانه است، مجلس نیز از آئین‌نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به‌چه‌شکل نوشته شده است.
عباسپور اضافه کرد: کار باید به‌تناسب قانون و مصوبه مجلس پیش رود؛ هرچند وزیر صمت اعلام کرده است بر مبنای کیفیت و قیمت برنامه‌هایی در دست دارند.
این نماینده مجلس گفت: تا زمانی که خودرو دونرخی و ارزش پول ملی بدین شکل است، وضعیت کنونی بازار خودرو به همین صورت ادامه دارد، هرچند می‌گویند شرایط کنونی پاسخگوی بازار نیست ولی مسئله اصلی اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و افراد با اختلاف قیمت بالا، خودرو را ثبت‌نام می‌کنند و در بازار به فروش می‌رسانند.
به‌گفته عباسپور خودروهای کنونی با هر کیفیتی به مردم تحویل داده می‌شود و آن‌ها اقدام به خرید می‌کنند؛ ولی نباید بازار وارداتی به‌صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز قرار گیرد چون در این صورت انتظار بازار برآورده نخواهد شد.
انتهای پیام/
آئین‌نامه واردات خودرو محرمانه شد؟ خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار