به مناسبت روز خانواده عنوان شد؛

بازگشت ۱۱۸۸ نفر به زندگی مشترک با خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد

1401/05/03 - 16:29 - کد خبر: 69532 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد از بازگشت ۱۱۸۸ نفر به زندگی مشترک با خدمات مشاوره‌ای این نهاد خبر داد.

به گزارش نصر، حسین رجبی با تشریح اقدامات این نهاد در راستای تحکیم خانواده مددجویان افزود: در سال گذشته، ۱۷۳ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از خدمات راهنمایی فردی در حوزه خانواده برخوردار و  ۱۰۸ هزار نفر نیز خدمات مشاوره فردی و حل مشکلات خانوادگی دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد برای ارتقای روحی و روانی جامعه هدف اظهار داشت: ۳۸ هزار نفر از مددجویان هم در قالب ۲۱۷ هزار جلسه از خدمات مشاوره و درمان در مسائل روحی و روانی برخوردار شدند.
رجبی از ارائه خدمات مشاوره گروهی برای ۳۶ هزار نفر خبر داد و تاکید کرد: این خدمات در حوزه‌های فرهنگی، افزایش آگاهی خانواده، مهارت‌های زندگی، فرزندپروری و افزایش اعتماد به نفس ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷۹ هزار نفر از مددجویان نیز با برگزاری ۱۸ هزار جلسه، خدمات راهنمایی گروهی برای افزایش آگاهی‌های خانوادگی را دریافت کردند.
مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد به برگزاری جلسات مشاوره در زمینه بازگشت به زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: با برگزاری این جلسات ۱۱۸۸ نفر از اشخاصی که متارکه کرده یا در آستانه طلاق بودند، به زندگی مشترک خود بازگشتند.
رجبی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر از دختران جامعه هدف با همکاری سازمان جوانان هلال احمر در طرح یاس مشارکت کرده‌اند، اضافه کرد: در قالب «طرح ۳۱۳» نیز روحانیون با حضور در ممازل خانواده‌ها و مددجویان روستایی، در رفع مشکلات فردی، خانوادگی و معیشتی خانواده‌ها همکاری می‌کنند.
انتهای پیام/
بازگشت ۱۱۸۸ نفر به زندگی مشترک با خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار