سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خبر داد:

تاکید بر اخذ تضمین از غرب در چارچوب مذاکرت هسته ای

1401/05/03 - 13:50 - کد خبر: 69489 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تاکید کردند.

به گزارش نصر، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی جلسه خود را با محوریت دو موضوع برگزار کرد. در بخش اول، ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی ریاست قوه قضاییه جهت تصدی ۳ کرسی حقوقدان شورای نگهبان در کمیسیون حاضر شدند که ضمن معرفی سوابق تحصیلی و کاری به ارائه برنامه هایشان برای عضویت در شورای نگهبان پرداختند.
وی افزود: در بخش دوم نشست، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی بین المللی و اقدامات دستگاه سیاست خارجی ارائه کرد. باقری در این جلسه به تفصیل به ابعاد بحران اوکراین و پیامد‌های آن در تحولات بین المللی و منطقه‌ای اشاره کردند. همینطور به موضوع سفر بایدن به منطقه پرداختند و ضمن تشریح سناریو‌های احتمالی درخصوص این سفر، اشاره داشتند که این سفر در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: همچنین دراین جلسه به اقدامات صورت گرفته برای پیگیری عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس پلاس هم اشاره شد که جزء اقدامات سیاست خارجی کشور در سال‌های گذشته بود. باقری درخصوص پایدارسازی روابط ایران با کشور‌های مختلف نیز اشاره و تاکید کردند که تثبیت جایگاه ایران در کوریدور‌های بین المللی جزء موضوعات هدف گذاری شده ایران در وزارت امور خارجه است و ایران باید نقش خود را در سوآپ انرژی در منطقه تقویت کند.
وی در ادامه تشریح جلسه کمیسیون، گفت: در بخش دیگری از جلسه هم به روند مذاکرات هسته‌ای پرداخته و اشاره شد که ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۴+۱ از طریق هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا یعنی آقایان بورل و مورا ادامه دارد و موضوعات در حال گفتگوست که نمایندگان هم بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تاکید کردند.
عمویی یادآور شد: حل و فصل موضوعات پادمانی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه برآن تاکید شد و هم مذاکره کننده ارشد کشور و هم نمایندگان حاضر در جلسه بر پیگیری اهدف انتفاع اقتصادی مردم ایران از توافق احتمالی تاکید کردند. در این جلسه بر اهمیت راستی آزمایی از رفع تحریم‌های طرف‌های غربی از ایران در صورت کسب توافق هم تاکید شد.
انتهای پیام/
تاکید بر اخذ تضمین از غرب در چارچوب مذاکرت هسته ای نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار