فرماندار سراب؛

زلزله‌زدگان سراب مشکل گرمایشی ندارند

1398/08/28 - 12:17 - کد خبر: 6945 نسخه چاپی

نصر: فرماندار سراب با اشاره به توزیع وسایل گرمایشی مناسب و ۴۰ اتاقک در مناطق زلزله‌زده شهرستان گفت: زلزله‌زدگان سراب مشکل گرمایشی ندارند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ایرج ثقفی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه ۱۰۰ خانوار نیاز به اسکان موقت داشتند،  اظهار کرد: ۱۰  اتاقک نصب شده و ۳۰ اتاقک نیز امروز نصب می شود و بخاری برقی و پتو نیز به مقدار لازم توزیع شده است.  

وی ادامه داد: ۱۰۰ واحد پیش ساخته نیز پیش بینی شده که در مرحله اول ۶۰ واحد ایجاد می شود و با توجه به اینکه آوار برداری در ۱۵ روستا به اتمام رسیده ساخت واحدهای پیش ساخته به زودی به پایان می رسد.  

ثقفی گفت: در ۵۰ روستای زلزله زده شهرستان نیز کار آواربرداری در حال اجراست که به زودی به پایان می رسد.  

وی با بیان اینکه تجهیزات آواربرداری از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تامین شده است، گفت: تعدادی از اماکن مسکونی برای آواربرداری غیرقابل عبور هستند بر این اساس یا مسکن جدید در مکان دیگر برای آنها ساخته می شود یا آوار به صورت دستی توسط کارگران انجام می شود.  

فرماندار سراب یادآور شد: برای ۶۰۰ زلزله زده شهرستان نیز واحد استیجاری در اختیارشان قرار گرفته تا در مقابل سرما دچار مشکل نشوند.  

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه هفدهم آبان ماه جاری حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل احساس شد.  

این حادثه پنج فوتی داشت و موجب تخریب و آسیب بیش از پنج هزار واحد مسکونی روستایی شد و بیش از ۱۲ هزار نفر را در شهرستان های میانه و سراب ناگزیر از زندگی در چادر کرد.

انتهای پیام/

زلزله‌زدگان سراب مشکل گرمایشی ندارند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار