وزارت بهداشت انگلیس خبر داد:

لندن یکی از کانون‌های اصلی شیوع آبله میمون در جهان

1401/05/02 - 19:11 - کد خبر: 69413 نسخه چاپی

نصر: وزارت بهداشت انگلیس در تازه‌ترین گزارش شمار مبتلایان به آبله میمون را در این کشور دو هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد و افزود بیشتر مبتلایان در لندن ساکن هستند.

به گزارش نصر، وزارت بهداشت انگلیس در تازه‌ترین گزارش شمار مبتلایان به آبله میمون را در این کشور دو هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد و افزود بیشتر مبتلایان در لندن ساکن هستند.
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد از دو هزار 137 مبتلای شناسایی شده به آبله میمون در انگلیس دو هزار و پنجاه نفر در لندن شناسایی شده اند و این هشداری است برای ساکنان پایتخت که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری اند.
پژوهشگران با انتشار تازه‌ترین نتایج پژوهشی می‌گویند آبله میمون می‌تواند از راه "هر گونه تماس فیزیکی نزدیک" منتقل شود و با توجه به کمبود واکسن و امکانات درمانی برای مقابله با ابله میمونی ضروری است مردم بیش از پیش دستور العمل‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری عفونی را رعایت کنند.
در پی افزایش شتابان موارد ابتلا به ابله میمونی در انگلیس به ویژه در پایتخت این کشور، گروهی از پژوهشگران دانشگاه کوئین مری لندن با هدف تسهیل تشخیص ابتلا به این ویروس مشترک میان انسان و دام و نیز کاهش سرعت گسترش ویروس تحقیقات ویژه‌ای را اغاز کرده اند.
شماری از کارشناسان بهداشت و درمان با توجه به شیوع ویروس آبله میمون در شمار زیادی از کشور‌های جهان و سرعت سرایت آن معتقدند آبله میمونی به "تهدید جهانی در حال ظهور" مبدل شده و ضروری است اقدامات جدی تری در این باره انجام شود.
براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس عفونت ناشی از آبله میمونی هم اکنون در ۷۴ کشور شناسایی شده است و هزاران نفر در کشور‌های مختلف به آن مبتلا شده اند.
انتهای پیام/
لندن یکی از کانون‌های اصلی شیوع آبله میمون در جهان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار