رئیس‌جمهوری سابق آمریکا؛

یک ملت گدا شده‌ایم/ دیگر مورد احترام کسی نیستیم/ بایدن به زانو درآمده و التماس گرفتن انرژی می‌کند

1401/05/02 - 17:16 - کد خبر: 69401 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مدعی شد اگر اعلام کند که دوباره برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد، حملات علیه او متوقف می‌شود.

به گزارش نصر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد، کشورش به قدری خودش درگیر مشکلات فراوان است که نمی‌تواند پول و سلاح به اوکراین برای استفاده در جنگش با روسیه بدهد و این اروپاست که با توجه به این که از این وضعیت بسیار بیشتر تاثیر پذیرفته باید کمک‌های بیشتری به کی‌یف ارائه کند. 
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی در اجلاسی در تامپای فلوریدا، یادآور شد که چگونه قبلا در دوران ریاستش به اعضای ناتو در اتحادیه اروپا برای افزایش هزینه‌های دفاعی خود به دو درصد از تولید ناخالص داخلی فشار می‌آورد. او خاطر نشان کرد که در آن زمان، اروپا "از آمریکا سوء استفاده کرد" و اکنون همان اتفاق دوباره بر سر اوکراین در حال تکرار است. 
این رئیس جمهوری سابق آمریکا خاطر نشان کرد: ما تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین داده‌ایم. خوب، کشورهای اروپایی که آشکارا بسیار بیشتر از ما تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، کسری ناچیز از این رقم را اختصاص داده‌اند. 
ترامپ ادعا کرد اگر هنوز رئیس جمهوری آمریکا بود، به اروپا می‌رفت و می‌گفت: "گوش کنید، شما قرار است به اندازه ما پول بگذارید یا بیشتر از ما." و آنها با کمال میل این کار را انجام می‌دادند.
 او با اشاره به تورم بی‌سابقه در آمریکا در کنار بحران انرژی و مسائل دیگر گفت: اما ما فقط پولهای‌مان را بذل و بخشش می‌کنیم. ما ۳۵ تریلیون دلار بدهی داریم. ما همه این مشکلات را داریم.
 ترامپ همچنین در اینکه آیا حتی سطح بالای کمک‌های آمریکا می‌تواند اوضاع را در اوکراین تغییر دهد، اظهار تردید کرد. او درباره این بحران گفت: اکنون، حل آن بحران بسیار سخت‌تر است. روسیه ۳۵ برابر قدرت آتش بیشتر دارد. و آنها به دنبال محو کردن سلاح‌ها همچنان که ما آنها را وارد آنجا می‌کنیم، هستند. اتفاقات بد زیادی در حال رخ دادن هستند.
 این رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد، در دوران ریاست جمهوری او، کشورش "هیچ مشکلی" با روسیه، چین یا کره شمالی نداشت و "هیچکس حتی در مورد اوکراین صحبت نکرد." 
وی افزود: اما تنها در طی دو سال رهبری جو بایدن، آمریکا "از شاید قوی‌ترین وضعیتی که پیدا کرده بود به ضعیف‌ترین وضعیت رسیده است، به‌ویژه با در نظر گرفتن احترام و تایید نسبت به ما در سراسر جهان، ما دیگر مورد احترام کسی نیستیم." 
ترامپ تاکید کرد: دو سال پیش ما در زمینه انرژی مستقل بودیم، اکنون ما یک ملت گدا شده‌ایم؛ با بایدنی که به زانو درآمده و التماس گرفتن انرژی از سراسر جهان می‌کند و با رفتن به ونزوئلا، عربستان سعودی و رفتن به کشورهای سراسر جهان، درخواست کمک می‌کند. 
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مدعی شد اگر اعلام کند که دوباره برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد، حملات علیه او متوقف می‌شود.
 این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین از کمیته‌ای در کنگره این کشور که در مورد شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا تحقیق می‌کند، انتقاد و استدلال کرد که این تحقیقات یک "حقه" است و ادعا ‌کرد که اگر او متعهد شود که دوباره برای ریاست جمهوری کاندیدا نشود، حملات سیاسی علیه او پایان خواهد یافت.
انتهای پیام/
یک ملت گدا شده‌ایم/ دیگر مورد احترام کسی نیستیم/ بایدن به زانو درآمده و التماس گرفتن انرژی می‌کند خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار