سعیدی:

دولت هیچ مداخله‌ای در انتخاب خبرگان ورزشی نداشت

1401/05/02 - 16:21 - کد خبر: 69391 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: دولت هیچ مداخله‌ای در فرآیند معرفی پنج‌خبره ورزشی نداشت.

به گزارش نصر، کیکاووس سعیدی درباره نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و در واکنش به پروسه معرفی پنج خبره ورزشی، اظهار داشت: مقرر شد اعضای کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک امروز انتخاب شوند. بر این اساس رئیس کمیته، دو برابر افراد مورد نیاز برای کارشناسان خبره به نشست امروز معرفی کرد. پس از ۴ ساعت بحث و گفت‌وگو، اعضای هیت اجرایی بر اساس آرای اکثریت به ترتیب ذیل، پنج کارشناس خبره را انتخاب و تصویب کردند.
وی افزود: مجید شایسته و مجید کیهانی، مهین فرهادی‌زاد و فریبا محمدیان به‌عنوان بانوان خبره در امور بازی‌های المپیک و نصراله سجادی به‌عنوان خبره ورزش دانش‌آموزی معرفی شدند. پیمان فخری نیز به‌عنوان نماینده مربیان و داوران المپیکی انتخاب شد. درخصوص معرفی نماینده مربیان و داوران المپیکی بانوان، هیئت اجرایی به طاهره طاهریان نایب رییس کمیته تفویض اختیار کرد و افراد پیشنهاد شده از سوی وی به عنوان نماینده انتخاب خواهند شد. نساجی و آرارات نیز به‌عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی فعال انتخاب شدند.
وی با ابراز گلایه از برخی اصحاب رسانه گفت: برخی اصحاب رسانه درخصوص تعلل کمیته ملی المپیک پیش‌داوری کردند اما امروز در زمان مقرر، جلسه برگزار شد و هیچ تعللی صورت نگرفت و کمیته به وظیفه خود عمل کرد.
سعیدی افزود: فرآیند بعدی، آغاز ثبت‌نام است که از ۵ مرداد شروع شده و تا پایان وقت اداری ۲۰ مرداد برای انتخاب رئیس، نواب رئیس و هفت عضو هیئت اجرایی ثبت نام خواهد شد. داوطلبان باید در زمان مقرر، شخصا با به همراه داشتن مدارک به دبیرخانه کمیته ملی المپیک مراجعه کنند. بعد از بررسی فرایند داوطلبان، بیوگرافی داوطلبان حضور در هیئت اجرایی برای اعضای مجمع ارسال خواهد شد و زمان قطعی تعیین‌شده برای انتخابات ۶ شهریور ماه می‌باشد. 
وی در واکنش به اینکه برخی اعضای کمیسیون ورزشکاران درخصوص ۶ نماینده ورزشکاران درخواست تجدیدنظر داشتند، گفت: به وظیفه قانونی خود در فرایند انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران در زمان مقرر عمل کردیم و بعد از آن هیچ دخالتی در کمیسیون وزرشکاران نخواهیم داشت. این کمیسیون تنها یکی از کمیسیون‌های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک است که نماینده ورزشکاران و قهرمانان ملی در آن فعالیت می‌کند.
سعیدی در واکنش به اینکه آیا در مجمع انتخاباتی کمیته حق رای دارد گفت: من دو مسئولیت دارم، یکی به‌عنوان دبیرکل کمیته که در مجمع حق رای ندارد ولی به‌عنوان مسئول آکادمی ملی المپیک حق رای دارم و با توجه به اینکه سرپرست آکادمی هستم اما اعضای هیئت اجرایی تصویب کردند که به‌عنوان رئیس آکادمی در مجمع رای دهم.
وی در خصوص احتمال به حدنصاب نرسیدن اعضای المپیکی مجمع گفت: در حال حاضر نمی‌توان در این‌خصوص نظر داد. در روز مجمع مشخص می‌شود و اگر تعداد اعضای المپیکی اکثریت(نصف+یک) باشد، مجمع قانونی خواهد بود. 
سعیدی اضافه کرد: مفاد اساسنامه ناظر بر این است که تعیین کارشناسان خبره با پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی بود که فرایند به صورت قانونی اجرا شد. فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند حق حضور در مجمع را نداشتند اما دعوت‌نامه حضور جودو و سوارکاری در مجمع برای آنها ارسال شد، این را هم باید تاکید کنم که دولت رسما هیچ گزینه‌ای را معرفی نکرد، ضمن این‌که خوشبختانه از هیچ مرجع و ارگانی هم تحت فشار نبودیم. 
وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا برای کمیته ملی المپیک جای تعجب نبود که دولت نماینده‌ای برای انتخاب معرفی نکرد، افزود: دولت علی‌رغم حمایت خوب از ورزش قهرمانی و به‌خصوص در بخش تخصیص اعتبارات، هیچ‌گونه مداخله‌ای نداشت.
او در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درخصوص ورود محمود خسروی‌وفا به عنوان نماینده دولت در پروسه انتخابات کمیته گفت: این‌ها بحث‌ و گمانه‌زنی‌ است که اطلاعی از آن ندارم.
انتهای پیام/
دولت هیچ مداخله‌ای در انتخاب خبرگان ورزشی نداشت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار