استاندار آذربایجان‌شرقی:

دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر داروخانه‌ها را افزایش دهد

1401/05/02 - 15:34 - کد خبر: 69382 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظارت بر داروخانه‌ها در استان ضعیف است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و نظارت و بازرسی از داروخانه ها را افزایش دهد.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی افزود: دسترسی به دارو در استان مناسب نیست و برخی داروخانه ها اقدام به ارایه آزاد داروها با وجود اینکه در دفترچه بیمه بیمار دارو ثبت شده، می کنند که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه به جد ورود کند.
وی همچنین با اشاره به عملکرد خوب دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و تعزیراتی نسبت به وضعیت بازار استان ادامه داد: آذربایجان شرقی جز معدود استان هایی است که با کمبود کالاهایا اساسی مواجه نشده است.
خرّم گفت: خوشبختانه تمامی تولید کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان پای کار هستند و هیچ گونه کمبودی در بازار از بابت کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.
وی اظهار داشت: اقدامات نظارتی باید به صورت جدی و مستمر ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نظارت ها نباید کاسته شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان، افزود: اقدامات نظارتی و امنیتی موجب شده خروج یا عرضه کالاها در خارج از شبکه برای متخلفان در استان نا امن و غیرممکن کرده است.
وی با اشاره به پیاده سازی طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان، افزود: تا کنون ۹۵ درصد نانوایی های استان به دستگاه های کارتخوان هوشمند مجهز شده اند ، دستگاه های متولی ایرادات و اشکالات در حال اجرا را احصاء و گزارش دهند.
خرّم ادامه داد: یکی از اهداف نصب دستگاه های کارت خوان در نانوایی ها مصرف حقیقی نان و جلوگیری از خروج آرد از شبکه پخت و پز و سهمیه است که باید این اهداف توسط جهاد کشاورزی بررسی و اعلام شود تا آیا طرح موفق بوده و چه تفاوتی با انجام و عدم انجام داشته است.
وی گفت: ۶ کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته که باید اقدامات لازم برای شناسایی و ثبت نام تعداد زیادی از فروشگاه ها و اصناف جهت اجرای این طرح انجام شود تا مردم با اجرای آن در صف های طولانی فروشگاه ها معطل نشوند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از نظر تامین کالاهای اساسی در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اقلام  و کالاهای مورد نیاز هیات های حسینی نیز برای ایام محرم و صفر نیز به اندازه کافی در استان تامین شده است.
انتهای پیام/
دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر داروخانه‌ها را افزایش دهد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار