فرهنگی در نطق میان دستور:

دولت سیزدهم وعده‌های خود را عملیاتی کند/ قشر آسیب پذیر جامعه از گرانی ها و تورم بیشترین آسیب را دیدند

1401/05/02 - 14:39 - کد خبر: 69373 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود خطاب به دولت رئیسی گفت: دولت سیزدهم به وعده‌هایی که از رسانه‌های مختلف ارائه می‌کند عمل کند و سیاست‌ها و حل تنش‌های آبی در کشور به ویژه آب شرب را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک روز مباهله و تکریم خانواده، گفت: خداوند با ترتیبات خاصی در سوره مبارک آل عمران مجوز برگزاری مباهله با بزرگان نجران را صادر نمود، مضمون این آیه شریفه و ترکیب مباهله کنندگان مقدمه ماجرای غدیر است، أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ چه کسانی بودند که ترکیبشان مسیحیان نجران را از مباهله منصرف کرد و منجر به اسلام آوردن بزرگترین مسیحی جزیره  العرب در آن زمان شد؟
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ظهار کرد: غدیر خم پایان دهنده تمام اتفاقاتی است که مباهله از ارکان آن محسوب می‌شود، از زحمات دولت به ویژه وزیر امور خارجه در راستای دیپلماسی خارجی سپاسگزاریم، دولت از آغاز در زمینه دیپلماسی  امور خارجی،همکاری بین المللی، استواری در اصول و گسترش همکاری همسایگان و موضوع مذاکرات به درستی عمل کرد و امیدواریم به نتایج عاجل و روشنی دست پیدا کند.
فرهنگی ادامه داد: سفرهای استانی و بوم گردی اجتماعی و سیاسی و لفظ بدون واسطه مشکلات مردم هم از اقدامات سنجیده دولت است،اما ای کاش در سایر زمینه ها هم  درست عمل می‌شد؛ ای کاش در سازماندهی صحیح دولت در سطح کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و در اداره استان‌ها به درستی عمل می‌شد، حضور افراد بی تجربه و بعضا دارای سوابق قابل تامل و نصف بدنه دولت سابق در ستادهای مختلف در دستگاههای اجرایی و عدم حساسیت نسبت به فرصت طلبان مسئله دار از آسیب‌های جدی است که در عمل آثار منفی و جدی به دنبال دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت سیزدهم به وعده‌هایی که از رسانه‌های مختلف ارائه می‌کند عمل کند، اساسا به اقدامات عملیاتی بپردازد، سیاست‌ها وحل تنش‌های آبی در کشور به ویژه آب شرب، نیازمند اجماع علمی، تخصصی و فنی کارشناسان حوزه‌های آبی و مجریان مربوطه در حل مسائلی همچون کارون، زاینده رود، زرینه رود و مسائل شمال کشور به ویژه حل مشکل دریاچه ارومیه از جمله این موارد است. پرهیز از شعارهای بی نتیجه و اقدامات اجرایی و عملیاتی می‌تواند موثر باشد. 
فرهنگی در ادامه یادآور شد: انتهای هفته جاری رها سازی پسماند تصفیه شده مناطق آذربایجان شرقی عملیاتی می‌شود و نقش مهمی خواهد داشت، تسریع در انتقال آب زاب که با اندک اقدام اجرایی در تامین آب دریاچه ارومیه نقش بسیار مهمی دارد از ضروریات حوزه انتخابیه اینجانب است، باید از برداشت بی رویه نمک اجتناب شود تا زمینه برای گسترش و آبگیری از حوزه‌های جدید جلوگیری شود.
نماینده مردم تبریز با اشاره رهاشدگی بازار و رشد نقدینگی  تاکید کرد: رها شدگی بازار و قیمت ها باعث سختی و رنجش برای خانوارها شده است و قشر آسیب پذیر بیشتر از همه در رنج و سختی هستند همچنین تعیین و تکلیف تامین کالا برای مردم متقاضی و اجتناب از تزریق نقدینگی که باعث تورم بیشتر می‌شود، از موضوعاتی هستند که باید با قید فوریت در مورد آن اقدام شود .
نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:مصوبه سران قوا در مورد اجرای منازل مسکونی و تجاری هم به هیچ مرجعی ابلاغ نشده و حتی هیئت شوراهای حل اختلاف نیز از مصوبه قوای سه گانه اظهار بی اطلاعی می‌کنند.سرنوشت طرح دوفوریتی مجلس هم مشخص نیست که در کجاست و چرا به صحن نمی آید.
عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: یکی از مشکلات استان ها تاخیر طولانی در تایید صلاحیت انتصابات است که کاملا بدیهی است ،تاخیر دستگاه های اجرایی،عدم توجه به نظر استانداران ،عدم تفویض اختیارات به نمایندگان دولت در استان‌ها قابل تامل است ویکی از دستگاه های اجرایی که از معاون همان استان، به ستاد وزارتخانه راه یافته، شرایطی برای دستگاه مرتبط استانی خود بوجود آورده که باعث مشکلات عدیده ای شده است، اختلافات عصبی در مدیران پاکدست، انتصاب افرادی که تخلفاتی درباره آنان مطرح است، مشکل سردرگمی و فراموشی در برخی مدیران تصمیم گیر و دادن لیستی از افراد فامیل ومنتصب و اعمال فشار برای بکارگیری یا انتصاب آنان،از جمله مشکلاتی است که مدیران استانی دستگاه های مذکور با آن مواجه هستند.
فرهنگی در ادامه افزود: استقلال مس آذربایجان، تعیین تکلیف مدیریت تیمهای ماشین سازی و تراکتورسازی ،با استناد به قول رئیس جمهور و وزیر صمت، چرا با تعلل مواجه است؟
وی ضمن اشاره به مسئله حجاب گفت: در بحث حجاب، رفتار سنجیده ،قاطع و درست مورد نیاز است همانگونه که در خصوص طرح صیانت نیز باید از ایجاد پارادوکس های مختلف فرهنگی و معیشتی اجتناب شود.
نماینده مردم تبریز  خطاب به دولت در مورد مشکلات بازنشستگان اظهار داشت: به دولت پیشنهاد می کنم مشکل مسکن مستاجرین بازنشسته، اشتغال،مسکن و تامین جهیزیه فرزندان آنان، مورد توجه خاصی باشد، از تحلیل‌های مغالطه آمیزی که گاهی مطرح می‌شود ، به نمایندگان تذکر می دهم که باید  توجه کنند،تغییراتی که دستاوردهای انقلاب اسلامی با خون های پاک شهیدان را هدف قرار می‌دهد، تمام اینها باید پاسخ داده شود.
فرهنگی در ادامه افزود:ربط دادن برخی ناهنجاری ها به نظام جمهوری اسلامی یا دعوت به وحدت،بدون آنکه ملاک آن به درستی تبیین شود، از جمله این موارد است، مدعیان این نظرها به حکومت پیامبر و حکومت امام علی (ع)تعهد خاصی دارند  اما در تحلیل‌های خود به این نظام ها توجه نمی کنند آیا درآن نظام ها مشکلی وجود نداشت، آیا آن بزرگان مقصر بودند؟
عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بخشی از نهج البلاغه تصریح کرد: بخشی از نهج البلاغه به تبیین برخی از تخلفات زیرمجموعه های حکومت علوی اختصاص دارد، در مورد دعوت به وحدت، سه جنگ زمان امیرمؤمنان(ع) با مدعیان اسلام  و حتی دارای سوابق مجاهدت و دارای نسبت با پیامبر بوده است.وحدت باید ملاک و محور داشته باشد و امام این ملاک را "اِعرِفِ الحَقَّ، تَعرِف أهلَهُ" تعریف کرد.
 فرهنگی در پایان خطاب به کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهم که سوال نمایندگان را به تعویق نیندازند و نمایندگان را از اختیارات نظارتی خود محروم نکند.
انتهای پیام/
دولت سیزدهم وعده‌های خود را عملیاتی کند/ قشر آسیب پذیر جامعه از گرانی ها و تورم بیشترین آسیب را دیدند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار