مخبر در جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین:

مراسم اربعین باید در امنیت کامل برگزار شود

1401/05/02 - 14:37 - کد خبر: 69372 نسخه چاپی

نصر: جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین با قرارگاه های مردمی بسیج، خاتم الانبیاء(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز (یکشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش نصر، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به رویکرد و اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به ارزش های دینی و مذهبی، بر لزوم برنامه ریزی دقیق، تأمین امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب مراسم راهپیمایی اربعین تأکید کرد. 
معاون اول رییس جمهور با یادآوری همزمانی ایام اربعین امسال با گرمای شدید هوا از دستگاه های ذیربط و همچنین ستاد مرکزی اربعین خواست حمل و نقل و اسکان زائران به نحوی برنامه ریزی شود که آسیب های ناشی از گرمای هوا به حداقل ممکن کاهش یابد. 
مخبر تصریح کرد: با وجود شرایط ویژه آب و هوایی امسال و با در نظر گرفتن شدت گرما، اهتمام ویژه دولت این است که مردم بتوانند در امنیت کامل ، ارایه بهترین خدمات دهی و با حداقل مشکلات در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کرده و حرم امام حسین(ع) را زیارت کنند. 
معاون اول رییس جمهور تلاش جهت افزایش تعداد پایانه ها و دروازه های خروجی مرز را جهت تسهیل رفت و آمد زوار پراهمیت ارزیابی و بر لزوم افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل جهت رفاه هر چه بیشتر زائران تأکید کرد. 
مخبر همچنین از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در پایانه های مرزی و در مسیر حرکت زائران، بیمارستان های سیار و امکانات و تجهیزات پزشکی را به میزان مناسب مستقر کنند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از دستگاه های اجرایی و نهادهای ذیربط خواست همکاری و هماهنگی های لازم را با فراجا انجام دهند تا روند ورود و خروج و تردد زائران در مرزها با حداکثر سرعت میسر شود. 
در این جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی، فرمانده فراجا، مسئولان دستگاه های مختلف و روسای قرارگاههای مردمی برگزار شد، مشکلات و کمبودهای احتمالی در مراسم اربعین مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ارائه خدمات حداکثری به زائران، تسهیل انجام سفر در داخل و خارج از مرز، تکمیل زیرساخت های موردنیاز در پایانه های مرزی، توسعه ناوگان حمل و نقل، استقرار بیمارستان سیار و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه امکانات ارتباطی و مخابراتی و تدوین شیوه نامه هایی برای انجام زیارت با توجه به شرایط آب و هوایی و... تصمیمالت لازم اتخاذ شد.
سردار میراحمدی، معاون وزیر کشور نیز گزارشی از برنامه ریزی ها و تدارکات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعین امسال ارائه کرد و گفت: پیش بینی ما این است که امسال تعداد زائران و مشتاقان شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین افزایش چشمگیری داشته باشد به همین منظور لازم است که برنامه ریزی گسترده ای برای تأمین نیازهای زوار انجام دهیم.
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه بر لزوم تقویت زیرساخت ها در مرزهای ایران و عراق جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به زوار اربعین تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم در همین مدت محدود باقی مانده تا ایام اربعین، با کار جهادی و انقلابی، شرایط مناسبی را برای زائران اربعین فراهم نماییم. 
وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده جهت تأمین امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی و نیز بهبود حمل و نقل زائران ارائه کردند.
انتهای پیام/
مراسم اربعین باید در امنیت کامل برگزار شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار