یک متخصص بیماری‌های عفونی:

درگیری ریه در سویه جدید کرونا شایع نیست

1401/05/02 - 11:51 - کد خبر: 69338 نسخه چاپی

نصر: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باتوجه به این‌که فعلا درگیری ریه در این زیر گونه شایع نیست به نسبت آن میزان مرگ و میر هم پایین است؛ ولی هرچه شیوع بیماری بالاتر باشد به نسبت ابتلا، مرگ و میر بالاتری هم گزارش می‌شود.

به گزارش نصر، سعیده آذری در گفت‌وگویی اظهار کرد: سویه جدید از زیر گونه اومیکرون بوده و درنتیجه افزایش واضحی در شدت علایم نداریم و درگیری ریه برخلاف زیر گونه دلتا چشمگیر نمی‌باشد.
وی ادامه داد: علایم بالینی تقریباً مشابه زیرگونه‌های قبلی مثل تب، بدن درد، گاهی علایم گوارشی و… بوده و درگیری راه‌های تنفسی فوقانی مثل سوزش گلو،گرفتگی صدا و سرفه‌های خشک شایع است.
وی با بیان این‌که سویه جدید کرونا می‌تواند همه گروه‌های سنی را درگیر کرده و در کودکان علایم نسبتاً خفیف‌تر است، افزود: نکته قابل توجه در این سویه قابلیت انتقال راحتتر و سریعتر آن است و درگیری های خانوادگی گواهی بر این مطلب است؛ لذا توصیه می‌شود افراد علامت دار یا افرادی که مواجهه با فرد بیمار داشته‌اند، بسته به شرایط حدود ۵ تا ۷ روز خود را قرنطینه کنند تا از انتقال آن به اطرافیان پیشگیری شود.
آذری خاطرنشان کرد: نحوه درمان مانند سویه‌های قبلی علامتی بوده و بسته به علایم غالب هر بیمار تصمیم گیری می‌شود و هیدراتاسیون یا مایع درمانی از پایه‌های اصلی درمان است.
این متخصص بیماری‌های عفونی دریافت واکسن و رعایت اصول بهداشتی مخصوصا اجتناب از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک از مهمترین راه‌های پیشگیری عنوان کرد.
انتهای پیام/
درگیری ریه در سویه جدید کرونا شایع نیست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار