رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

پیوند پانکراس برای اولین بار در تبریز انجام شد / با کمبود تخت بیمارستانی در تبریز مواجهیم 

1401/05/02 - 10:33 - کد خبر: 69323 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بعد از عید 6 مورد در اثر مرگ مغزی توانستیم پیوند کبد و کلیه را انجام دهیم و دیروز پیوند پانکراس را برای اولین بار در تبریز انجام دادیم. 

به گزارش نصر، "بهمن نقی پور" صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز، گفت: از بهداشت غافل هستیم و تمام توانمان را در جهت درمان گذاشته ایم. 
وی ادامه داد: لازم است بهداشت مدارس، نحوه صحیح تغذیه و ارزش ورزش کردن را از سنین کودکی بیاموزیم.
نقی پور اضافه کرد: شورا و شهرداری را مهم ترین یاوران علوم پزشکی می‌دانیم و نیازمند همکاری آن‌ها برای فرهنگ سازی هستیم.
وی افزود: افراد مختلف جامعه نقش متفاوتی در بهداشت دارند، چرا شهر تبریز که از اولین ها است چرا نباید اولين شهر سالم باشد؟
مدیرکل علوم پزشکی تبریز گفت: برای ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر نیازمند مراکز درمانی هستیم؛ در شهرک های جدید زمین کافی برای کاربری بهداشتی و درمانی اختصاص نیافته است، علاوه بر شهرک های جدید الاحداث حاشیه شهر هم چنین مشکلی دارند. 
وی با اشاره به اینکه تبریز یکی از بهترین مراکز درمانی خاورمیانه است تصریح کرد: یکی از مهمترین مراکز علمی دنیا مربوط به کشور ما است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است. 
وی به آمار اهدای عضو در سال جاری پرداخت و گفت: بعد از عید 6 مورد در اثر مرگ مغزی توانستیم پیوند کبد و کلیه را انجام دهیم و پیوند پانکراس را برای اولین بار در تبریز انجام دادیم. 
وی در ادامه به آمار تخت های موجود پرداخت و گفت: 5500 تخت موجود در تبریز داریم که باید تا 1404 این آمار را به 10 هزار تخت برسانیم، یعنی 50 درصد جاخالی داریم و با کمبود تخت مواجهیم و نیاز به ساخت و ساز های جدید داریم. 
وی ادامه داد: کمبود تجهیزات در مراکز درمانی وجود دارد، خصوصا در دوران کرونا نیازمند جایگزینی تجهیزات هستیم.
نقی پور سپس به امر گردشگری سلامت پرداخت و گفت: گردشگری سلامت یکی از مواردی است که از شورا و شهرداری می‌خواهیم کمک کنند تا بتوانیم گردشگری سلامت را راه اندازی کنیم.
وی در رابطه با بیمارستان جدید الاحداث کودکان مردانی آذر گفت: بیمارستان مردانی آذر را با تمام مشکلات آقای مردانی آذر تجهیز کردند، از تمام کسانی که در ساخت این بیمارستان سهیم بوده اند تشکر می‌کنم و به جرات می گویم این بیمارستان می‌تواند مرکز درمان خاورمیانه باشد.
نقی پور در رابطه با مشکلات کلنیک های تخصصی تصریح کرد: بهبود و افزایش کلینیک های تخصصی جز برنامه های ما است که امیدواریم بتوانیم رضایت و خدمت رسانی به مردم را انجام دهیم و امیدواریم بار ترافیکی کلنیک های تخصصی کمتر شود.
انتهای پیام/
پیوند پانکراس برای اولین بار در تبریز انجام شد / با کمبود تخت بیمارستانی در تبریز مواجهیم  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار