سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین

1401/05/02 - 10:03 - کد خبر: 69319 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفتگوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است.

به گزارش نصر، عباس شیراوژن در رابطه‌ با افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور طی دو هفته اخیر، گفت: در چند روز اخیر تعداد فوتی‌ها دو رقمی شده و نگرانی‌ها را افزایش داده است. در این شرایط افراد علامت‌دار و مراجعین سرپایی افزایش‌یافته و بیش از ۶۰ درصد بر شمار بستری‌ها افزوده شده است.
وی افزود: ظاهرا وارد موج هفتم بیماری شده‌ایم و به نظر می‌رسد مهم‌ترین کار، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد. از طرفی در نقاط شلوغ باید از ماسک استفاده کرد و تزریق واکسن نیز باید صورت گیرد و اگر بیش از ۶ ماه از تزریق قبلی گذشته باشد، حتماً باید یک نوبت یادآور تزریق شود؛ چراکه بعد از شش ماه سطح ایمنی بدن کاهش‌یافته و احتمال بیماری شدید را فزونی می‌بخشد.
او تاکید کرد: نگرانی در تأمین واکسن نداریم و ده‌ها میلیون واکسن ذخیره شده است. مردم صرفا برای سلامت خود باید مراجعه کنند و هیچ مسئله مالی در میان نیست.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شد: حدودا ۹ میلیون نفر باید برای تزریق واکسن یادآور مراجعه کنند و به نظر می‌رسد مردم شرایط را درک کرده‌اند و آمار مراجعین نسبت به ماه‌های گذشته افزایش‌ یافته است.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی نیز اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفتگوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است. همچنین تست‌هایی در زمان بازگشت از عراق گرفته می‌شود و تمهیداتی برای افراد علامت‌دار در نظر گرفته می‌شود.
او در خاتمه تأکید کرد: زوار اربعین حتماً باید نوبت یادآور واکسن را تزریق کنند و تا آن زمان (یک ماه آینده) سطح ایمنی خوبی در بدن افراد ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/
 تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار