وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه صادرات صنایع خلاق ماموریت‌ اصلی رایزنان فرهنگی است

1401/05/01 - 21:03 - کد خبر: 69297 نسخه چاپی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مأموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی را تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی عنوان و تاکید کرد: نگاه به توسعه صادرات صنایع خلاق و فرهنگی را از رایزنان فرهنگی به طور جدی خواستاریم.

به گزارش نصر، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه - یکم مردادماه - در آیین گشایش دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با حضور رئیس جمهور در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد تا با همت رایزنان فرهنگی بحث برپایی نمایشگاه‌های آثار فاخر هنری را داشته باشیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: دولت مردمی یکی از اولویت‌های اساسی خودش را همکاری و تعامل هر چه بیشتر همکاری‌ها و تعاملات منطقه‌ای قرار داده است از این رو در کنار تحولات اقتصادی موضوع تحولات فرهنگی را هم مدنظر داریم به ویژه اینکه در حوزه اجرایی و بدنه دولت در بخش فرهنگ به دنبال توسعه تعاملات با کشورهای همسایه هستیم.
وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه توسعه صادرات صنایع خلاق و فرهنگی باید توسعه یابد، اظهار داشت: این اقدام باید توسط رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از مرزها صورت گیرد که البته تا حدودی در این بخش فعالیت‌هایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد تا با همت رایزنان فرهنگی موضوع برپایی نمایشگاه‌های آثار فاخر هنری را نیز داشته باشیم.
وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواست تا ظرفیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی و هنری کشور در کشورهای مختلف جهان به بهترین شکل ممکن معرفی و تبیین شود تا همگان با ظرفیت ها و توانمندیهای ایرانان در زمینه های مختلف آشنا شوند. 

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی در یک نگاه 
دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روز شنبه، اول مردادماه ۱۴۰۱با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، گشایش یافت.
دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی اریان در خارج از کشور یکم تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران برگزار می‌شود. اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.
طبق برنامه قرار است شماری از مسئولان کشوری، مقامات، وزرا، و شخصیت های مختلف همزمان با ایام برگزار یاین اجلاس به ایراد سخن بپردازند. این اجلاس عصر پنجشنبه ششم مردادماه جاری با برگزاری آیین اختتامیه و کنفرانس خبری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کار خود پایان می دهد. 
افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور، زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، برگزاری کارگاههای مختلف فرهنگی و ماموریت قرارگاهی، برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان و رایزنان فرهنگی از جمله برنامه های آتی این اجلاس است.
انتهای پیام/
 توسعه صادرات صنایع خلاق ماموریت‌ اصلی رایزنان فرهنگی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار