خبر/

تسریع اقدامات اجرایی برای احداث نیروگاه توسط شرکت ملی مس ایران در آذربایجان شرقی

1401/05/01 - 17:26 - کد خبر: 69283 نسخه چاپی

نصر: روند اجرایی طرح‌های تامین انرژی و احداث نیروگاه در آذربایجان‌ شرقی توسط شرکت ملی مس ایران در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل این شرکت، معاونان هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار و دو تن از نمایندگان استان در مجلس، بررسی و برنامه زمان‌بندی آن مورد توافق گرفت.

به گزارش نصر، ظرفیت حداقلی نیروگاه خورشیدی و بادی احداثی توسط شرکت ملی مس ایران در استان به ترتیب ۲۷۵ و ۵۰ مگاوات خواهد بود که مطالعات لازم برای مکان‌یابی آنها با توجه به مولفه‌های مختلف فنی و اقتصادی در دست انجام بوده و مقرر شد ظرف یک هفته آینده گزینه‌های نهایی مورد اجماع برای انجام مناقصه به این شرکت اعلام شود.
در این جلسه که مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول استانی اعم از صمت، برق منطقه‌ای، منابع طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست هم حضور داشتند، بر تسریع در طی مراحل قانونی تخصیص زمین و صدور مجوزهای لازم تاکید شد.
در جلسه امروز علاوه بر دستاورد مهم برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک، توافق اولیه برای احداث نیروگاه حرارتی گازسوز ۳۰۰ مگاواتی توسط شرکت ملی مس در استان نیز انجام گرفت تا پس از پیگیری‌های لازم جهت اطمینان از تامین گاز مورد نیاز، اقدامات اجرایی پیش برده شود.
همچنین شرکت ملی مس ایران متعهد شد در صورت تامین سیلیس لازم از معادن استان، خط تولید شمش موردنیاز برای سلول‌های خورشیدی نیروگاه‌ها را برای اولین در کشور در آذربایجان ‌شرقی راه‌اندازی کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اراده جدی برای نقش‌آفرینی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون در تامین برق موردنیاز خود و استان با اولویت منابع تجدیدپذیر، انرژی پاک و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، افزایش ظرفیت تولید پروژه‌های مورد توافق و همکاری حداکثری دستگاه‌های استانی در پیشبرد اقدامات اجرایی مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود.
انتهای پیام/
تسریع اقدامات اجرایی برای احداث نیروگاه توسط شرکت ملی مس ایران در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار