دولت صنعا اعلام کرد:

عربستان شایسته اداره اماکن مقدس نیست

1401/05/01 - 16:40 - کد خبر: 69277 نسخه چاپی

نصر: دولت صنعا اعلام کرد که تسهیل ورود یهودیان به اماکن مقدس توسط نظام سعوی خیانت به امت اسلام و مقدسات آن است.

به گزارش نصر، به نقل از شبکه خبری المسیره، دولت صنعا در بیانیه‌ای همدستی نظام سعودی با رژیم صهیونیستی برای تسهیل ورود یهودیان به مکه و مسجد النبی را محکوم و تأکید کرد: این اقدام تأکیدی بر خیانت نظام سعودی به دین اسلام و مسلمانان و انجام طرح‌های صهیونیست‌هاست که مقدسات را هدف قرار می‌دهند.
در این بیانیه آمده است: ما با ورود خبرنگار صهیونیست به مکه و آلوده کردن پاک ترین مکان و تعدی جدید نظام سعودی به اوامر و دستورات الهی مخالفیم. تسهیل ورود یهودیان به اماکن مقدس توسط نظام سعودی خیانت به امت و مقدسات و مخالف قرآن است. نظام سعودی با دین اسلام و مسلمانان و تعالیم آن دشمنی دارد اما در مقابل رژیم صهیونیستی سر فرود می‌آورد و با تمام ابزارها برای راضی کردن آن و دادن امتیاز در راه کسب رضایت دشمن تاریخی اسلام و اشغال کننده خاک فلسطین، سوریه و لبنان و عامل قتل فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.
در این بیانیه تأکید شده است: ما تسهیلاتی را که نظام سعودی به یهودیان برای ورود به مکه و اماکن مقدس می‌دهد محکوم می‌کنیم این درحالی است که میلیون‌ها تن از ادای فریضه حج ممنوع شده‌اند. ورود خبرنگار صهیونیست به مکه اقدام جدیدی نیست قبل از آن نیز یک هیئت یهودی به مسجد النبی رفته بود. این‌ها نشان می‌دهد که یک طرح یهودی برای هدف قرار دادن خانه خدا با همدستی نظام سعودی وجود دارد. این دلیل دیگری برای این مسئله است که نظام سعودی اکنون آشکارا برای اجرای برنامه‌های یهود علیه اسلام و مقدسات آن تلاش می‌کند. باید ملت‌های امت اسلامی با آگاهی و مسئولیت پذیری بالا در برابر این طرح‌ها بایستند. نظام سعودی اکنون شایستگی اداره اماکن مقدس را ندارد. این اماکن متعلق به تمام مسلمانان است نه فقط آل سعود.
در این بیانیه از تمام ملت‌های اسلامی و علمای امت خواسته شده تا موضع واقعی را علیه نظام سعودی و طرح‌هایش علیه اسلام و مسلمانان اتخاذ کنند.
پیشتر یک خبرنگار اسرائیلی فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای از خود منتشر کرد که نشان می‌دهد در ایام حج از مناطق مختلف شهر مکه و کوه عرفات در نزدیکی این شهر بازدید کرده است.
انتهای پیام/
عربستان شایسته اداره اماکن مقدس نیست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار