معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد؛

بازدید از ۵۱۳ داروخانه آذربایجان شرقی همزمان با اجرای طرح دارویار

1401/05/01 - 13:54 - کد خبر: 69254 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر نظارت دقیق بر اجرای طرح دارویار از بازدید از ۵۱۳ داروخانه سطح استان خبر داد.

به گزارش نصر، مسلم نجفی ظهر امروز در حاشیه سومین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با محوریت طرح دارو یار برگزار شد گفت: با هماهنگی‌های انجام شده کلیه کارشناسان دارویی در اکیپ‌های جداگانه در طول هفته از داروخانه‌های استان جهت بررسی موارد مربوط به این طرح بازدید کردند.
وی ادامه داد: در حقیقت بیشترین آمار بازدیدهای ممکن در طول چند سال گذشته را در یک هفته شاهد بوده‌ایم که بیش از ۵۱۳ بازدید در یک هفته از شروع طرح دارویار بی سابقه است.
وی افزود: همکاران ما در بازدید از داروخانه‌ها ضمن تکمیل چک لیست بازرسی، نسخه‌ها و فاکتورهای خرید و فروش را نیز مورد توجه قرار داده و هرگونه تخلف و شکایات وارده را ثبت و پیگیری می‌کنند.

برخورد قانونی با گرانفروشی دارو
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: مبنای قیمت گذاری انواع داروهای تولید داخل سایت سازمان غذا و دارو است و با هرگونه گرانفروشی و سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.
دکتر نجفی همچنین از اطلاع رسانی این طرح و همکاری صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استانی تقدیر کرد و افزود: در طول هفته حدود پنج برنامه در صدا و سیمای استان در این خصوص داشته و خبرهای مرتبط طرح دارویار این معاونت در بیش از ۵۲ گزارش خبری رسانه‌های استان بازتاب داشته است.
وی همچنین به اختصاص شماره تماس ویژه برای بررسی شکایات مردمی و رفع ابهامات این طرح تاکید کرد و افزود: مراجعین به داروخانه‌ها هر گونه شکایات از داروخانه‌ها را با شماره تماس ۳۱۷۷۳۲۸۶ تا پایان وقت اداری و یا سامانه ۱۹۰ بصورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند که همکاران ما در اسرع وقت رسیدگی و پاسخگو خواهند بود.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی طرح مذکور و کاهش قاچاق معکوس بعضی اقلام دارویی، کمبودهای موردی و بعضاً کاذب نیز روند کاهشی داشته و بیماران از نظر دستیابی به داروی مورد نظر در موقعیت بهتری حتی از نظر ریالی نیز قرار بگیرند.
انتهای پیام/
بازدید از ۵۱۳ داروخانه آذربایجان شرقی همزمان با اجرای طرح دارویار خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار