وزیر آموزش و پرورش؛

حق مردم ارائه کیفیت بالای تحصیل در مدارس است

1398/08/28 - 11:15 - کد خبر: 6922 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با کاهش استانداردهای خود پوشش تحصیلی را افزایش داده است، گفت: حق مردم ارائه کیفیت بالای تحصیلی در مدارس است، اما بخش عمده‌ای از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود و بودجه‌ای برای کیفیت بخشی نمی‌ماند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی در نشست هم اندیشی وزارت آموزش و پرورش با فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تشکر از نمایندگان مجلس که بیشترین حامی آموزش و پرورش بوده‌اند، اظهار داشت: شرایط کنونی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نظر کمیت، کیفیت و توزیع نگران کننده است و باعث به وجود آوردن دغدغه‌هایی در جامعه می‌شود که انعکاس آن در مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش دیده می شود.

وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت لازم است به آرامش برسیم و آموزش و پرورش سال‌هاست که در حوزه نیروی انسانی دغدغه داشته است، اما با وجود تلاش برای حل این مشکل، آموزش و پرورش به نتیجه نرسیده است. لذا باید به آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی کمک شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گفتمان غالب بر نداشته‌های آموزش و پرورش تاکید می‌کند، اضافه کرد: متاسفانه بر داشته‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مفیدی که آموزش و پرورش انجام می‌دهد، توجه نمی‌شود، بنابراین ضرورت دارد بر داشته‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌سازی‌های آموزش و پرورش هم تاکید شود.

 

بیکاری محصول مهارت ناکافی برای جذب در بازار کار است

وی با بیان اینکه نباید تنها مسیری که در برابر دانش آموزان گذاشته می‌شود کنکور و دانشگاه باشد،گفت: بیکاری محصول مهارت ناکافی برای جذب در بازار کار است و یکی از نهادهایی که می‌تواند در حوزه مهارت آموزی ظرفیت سازی کند، آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آموزش و پرورش زمانی قادر خواهد بود که از زاویه سهمی که در توسعه کشور دارد، وارد شود. مسیرهایی مانند کنکور در توسعه کشور بسیار اندک است و مسیرهایی که در توسعه کشور نقش دارند، صنعت وکشاورزی است. لذا باید با این بخش‌ها ارتباط داشته و ساز و کارهایی را برای چنین پیوندهایی ایجاد شود. آموزش و پرورش در این راه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف وارد مذاکره شده که امید است به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه  حل مسائل آموزش وپرورش مانندگذشته به نتیجه نمی رسد، افزود: باید راه حل‌های جدیدی برای آموزش و پرورش ارائه و از ظرفیت‌های استفاده نشده آموزش و پرورش استفاده شود.

 

دوهزارو 500 میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ سازمان نوسازی مدارس درنظر گرفته شده است

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز به تشریح مسائل آموزش و پرورش در حوزه بودجه پرداخت و جلساتی را که با سازمان برنامه و بودجه در مورد بودجه سال ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است، توضیح داد.

مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: دوهزارو 500 میلیارد تومان برای این سازمان در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است. درصدد هستیم  تبصره‌هایی که در سال ۹۸ برای سازمان نوسازی در نظر گرفته شده، در سال ۹۹ هم حفظ شود. سازمان نوسازی مدارس تاکنون ۹۲،۵ درصد تخصیص اعتبار گرفته است.

عباس کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در بخش فنی حرفه ای ۳۵،۵ درصد پوشش تحصیلی در متوسطه دوم در هنرستان‌ها بوده است، اما برای افزایش این پوشش؛ باید منابع بیشتری به توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای اختصاص یابد.

در ابتدای این دیدار حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فصل بودجه فرا رسیده است، لذا نیاز به هماهنگی بیشتری با وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: سه موضوع نظام رتبه بندی معلمان که موضوع مورد بحث همه فرهنگیان است، وضعیت امور مالی و نیروی انسانی و ملحقات آن از بحث‌های اصلی این نشست است و هدف از برگزاری این نشست ایجاد شرایطی در مجلس، دولت و جامعه برای کمک به آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

حق مردم ارائه کیفیت بالای تحصیل در مدارس است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار