کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد:

بارش باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در شمال و جنوب کشور

1401/05/01 - 11:01 - کد خبر: 69215 نسخه چاپی

نصر: امروز در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، بخشی از هرمزگان، جنوب کرمان ، سیستان‌و بلوچستان و جنوب شهر فارس، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به گزارش نصر، «کبری رفیعی» امروز درباره وضعیت آب و هوا گفت: با گذر امواج تراز میانی جو از روی نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه‌داد: امروز همچنین برای شمال هرمزگان، جنوب کرمان،جنوب شرقی فارس و سیستان و بلوچستان بارش‌های موسمی انتظار می‌رود.
به گفته رفیعی، در این مناطق شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌ها در این مناطق با شدت بیشتری تکرار خواهد شد.
این کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از نوار غربی وزش باد نسبتا شدید، آسمان غبار آلود و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی می‌کنیم. 
وی اضافه‌کرد: از روز شنبه تا دوشنبه‌ وزش باد در مناطقی از شرق و مرکز کشور پدیده غالب است و شرق دریای عمان هم برای چند روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.
رفیعی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: از امروز به بعد و تا روز سه‌شنبه هوا در تهران تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود و وزش باد نیز انتظار می‌رود.
انتهای پیام/ 
 بارش باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در شمال و جنوب کشور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار