خبر/

چهار نیاز فناورانه رباتیک صنایع دفاعی معرفی شد

1398/08/28 - 11:11 - کد خبر: 6921 نسخه چاپی

نصر:چهار نیاز فناورانه حوزه رباتیک صنایع دفاعی کشور امروز دوشنبه در گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی ( ۲۶و ۲۷ آبان ) با حضور ۱۷۵ نفر از ۱۰۴ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و ۱۸۴ شرکت غیردانش بنیان برگزار شد و در نمایشگاه جانبی این رویداد ۵۵ شرکت از ۲۳ صنعت، سازمان، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری حضور دارند.

در این گردهمایی چهار نیاز فناورانه حوزه رباتیک صنایع دفاعی کشور در زمینه ربات زمینی با قابلیت پرتاب و کنترل از راه دور، طراحی و ساخت چتر هوشمند، طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی/میکروبی، پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میکرو و نانو ذرات برای کمک شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ ها و فعالان صنعت رباتیک از سوی مدیر پروژه‌های مرکز رشد فناوری‌های نوین رباتیک وزارت دفاع تشریح شد.

همچنین ربات شناسایی بومی قابل پرتاب با قابلیت حمل آسان و مانورپذیری بالا برای رفع مشکل عملیات در محیط‌های با خطر گازهای سمی، تشعشات رادیو اکتیو و واردات فناوری‌های مورد نیاز ارایه شد.

به گفته مدیر پروژه‌های مرکز رشد فناوری‌های نوین رباتیک وزارت دفاع، طراحی و ساخت چتر هوشمند برای مواقع امدادرسانی به سیل و زلزله و ارسال ادوات نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیاز است که این چتر به سیستم موقعیت یاب مجهز باشد تا بتواند محموله را به نقطه هدف ارسال کند و کمترین نویز محیطی داشته باشد و با کمترین خطا به محل از پیش تعیین شده فرود آید.

همچنین طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی و میکروبی در مکان‌های مهم و حساس مانند اماکن عمومی و پر تردد مورد نیاز است، چرا که برای پاکسازی محیط بسته ( ساختمان ) و محیط بازآلوده، فقدان چنین سیستم بومی در کشور مشهود است.

وی افزود: مورد دیگر پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میکرو و نانو ذرات است که در حال حاضر پرینتر سه بعدی در کشور وجود دارد اما نیاز به پرینتر سه بعدی که بتواند با مواد نرم کار کند وجود دارد.

انتهای پیام/

چهار نیاز فناورانه رباتیک صنایع دفاعی معرفی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار