خبر/

کارخانه نوآوری ایرانیان در میانه کلنگ زنی شد

1401/04/31 - 15:49 - کد خبر: 69200 نسخه چاپی

نصر: در آیینی با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی، کارخانه نوآوری ایرانیان در بخش کندوان میانه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار کلنگ زنی شد.

به گزارش نصر، رییس هیات مدیره شرکت مگاصا روز جمعه در تشریح جزئیات طرح گفت: این طرح طبق تفاهم نامه معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری؛  شرکت مگاصا؛ معاونت علمی پارک فناوری استان آذربایجان شرقی و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میانه اجرا می شود.
صمد مرسلی افزود: این طرح در ۲ بخش آموزش و صنعت فعال خواهد شد که در بخش آموزش، تولید و به مرحله کسب و کار رساندن نیروهای کارآفرین  هدف  بوده و در بخش صنعت نیز جذب سرمایه گذاران، صنعتگران و فن آوران کوچک و بزرگ از شهرستان، استان و کشور و شرکت های فن آور بین المللی جهت ایجاد سوله ها، آزمایشگاه ها و فضاهای رفاهی و فرهنگی با مزیت ایجاد رقابتی هدف طرح مذکور است.
وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری اولیه طرح پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده که از طریق بازار سرمایه تامین شده و مبتنی به بانک نیست.
مرسلی با تاکید بر اینکه تامین مالی سرمایه گذار صرفا آوردن پول نقد نیست، گفت: سرمایه گذار می‌تواند در قالب کاتالیزور سرمایه اولیه آورده و از قابلیت های اقتصادی اجتماعی و ظرفیت های فرهنگی، ایجاد ثروت کرده و باعث توسعه فرهنگ اقتصادی شود.
فرماندار ویژه میانه نیز در آیین کلنگ زنی کارخانه نوآوری ایرانیان گفت: نوآوری؛ خلاقیت و ابتکار در تولید تنها راه دستیابی به توسعه پایدار است.
مسعود سعادتی با اشاره به اینکه نوآوری، کلید واژه رشد و توسعه در دنیاست، اضافه کرد: در عصر حاضر و در امر تولید دانش و محصول نیازمند نوآوری هستیم و بر همین اساس شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید و اقتصاد دانش بنیان عنوان شده است که دارای ویژگی هایی از قبیل اتکاء به درون، استفاده از دانش بومی و ظرفیت مردم کشور بوده و به هیچ عنوان مورد تحریم و سانسور قرار نگرفته، ضمن اینکه قیمت بهره وری و تولید را کاهش می دهد.
سعادتی این طرح را اقدامی نوآورانه نه تنها در سطح شهرستان و استان، بلکه در سطح ملی ذکر کرد و افزود: حرکت در مرزهای دانش سبب نوآوری و خلاقیت بوده و این طرح وظیفه ما را بعنوان مسئول چندین برابر می کند.
فرماندار میانه گفت: امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولین و وحدت بین آنها و اراده و توان هیئت مدیره و اعضای طرح، شاهد تحقق این امر در شهرستان باشیم. 
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار امیدواری کرد که با انجام این طرح شاهد کاهش مشکل بیکاری و رونق تولید و اقتصاد در شهرستان باشیم.
مهدی اسماعیلی با اشاره به کارهای انجام شده در شهرستان اضافه کرد: متاسفانه وضعیت موجود در شان مردم شهرستان نبوده که باید خلاهای موجود را جهت رساندن شهرستان به جایگاه واقعی آن پر کنیم.
وی به افتتاح مجتمع فولاد آذربایجان از سال ۸۰ همزمان با فولاد نیشابور اشاره کرد و از سود ۹ هزار میلیارد ریالی فاز احیای میانه خبر داد و گفت: لابی گری ها باعث شده تا این سود از شهرستان میانه دور شده  و نتوانیم به توسعه فازها بپردازیم، در حالی که فولاد نیشابور فاز دهم را اخیرا راه اندازی کرده و ما در فاز ۲ هستیم.
وی توضیح داد: با پیگیری های انجام شده مقرر است فاز ۳ در ۶ ماهه سال آتی به اتمام برسد؛ همچنین فازهای ۴ و ۵ نیز با آمدن وزیر کلنگ زنی خواهد شد.
اسماعیلی در پایان رفع مشکلات راه، آب شرب؛ سدها و پایاب آنها را مهم و از اولوی تها برای پیگیری خواند و گفت: حمایت از سرمایه گذاران در راستای کاهش ۲۲ درصدی آمار بیکاری در شهرستان از دیگر اولویت های ما نمایندگان و مسئولین است.
انتهای پیام/
کارخانه نوآوری ایرانیان در میانه  کلنگ زنی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار