معاون وزیر علوم خبر داد:

بیکاری ۴۵ درصدی دانش آموختگان رشته تحصیلی تجربی

1401/04/31 - 15:32 - کد خبر: 69197 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش ‌کشور گفت: ۴۵ درصد از دانش آموختگان رشته تجربی بیکار هستند.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی عبدالرسول پورعباس در جلسه شورای دانشگاههای بناب افزود: از ۵۷۰ هزار نفر شرکت کننده کنکور تجربی که هدفشان دستیابی به شغل مناسب و درآمد ساز است فقط برای ۱۲ هزار نفر شغل مناسب و پر درآمد وجود دارد.
وی در خصوص وظایف کمیسیون و هیئت امنای دانشگاهها در مسیر هدایت دهی تحصیلی دانشجویان اظهارکرد: اصلی‌ترین وظیفه کمیسیون هدایت شغلی دانشجو بر اساس نیاز‌های روز جامعه و مدرک تحصیلی به سمت شغل‌های مناسب است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزایش بی رویه تربیت دانشجو و اخذ بیش از حد رشته بدون توجه به نیاز‌های روز جامعه را دلیل عمده بیکاری برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: باید به جای اخذ رشته‌های غیر مرتبط، دانشگاه‌ها سعی کنند رشته‌های مرتبط را اخذ و دانشجو را با نیاز‌های محیط زیستی و شغلی مناطق تربیت کنند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از مصرف بی رویه آب و حذف روش سنتی مصرف آب در بخش کشاورزی موضوع حیاتی است و باید روش های سنتی آبیاری به روش های نوین آبیاری پیوند داده شود تا از بحران کم آبی نیز جلوگیری شود.
پورعباس افزود: دانشگاه‌های بناب و مراغه با هم افزایی راهکار‌های لازم را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند تا ستاد احیای این دریاچه بر اساس مستندات ارائه شده فعالیت‌های لازم را انجام دهد چرا که مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه مربوط به همه شهرستانهای مجاور است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم به ظرفیت بالای بناب برای  افزایش ارتباط حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حوزه علمیه ولیعصر (عج) بناب ۶۰۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند که می توان از ظرفیت این حوزه برای تحکیم و افزایش ارتباط دانشگاه با حوزه استفاده کرد.
حجت الاسلام باقری بنابی از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقاد و تاکید کرد: دانشگاه‌های منطقه حتما مطالبه گر احیای دریاچه ارومیه باشند و دست به دست هم دهند تا چاره‌ای برای آن بیندیشند چرا که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه مشکلات زیادی گریبانگیر مردم خواهد بود.
انتهای پیام/
بیکاری ۴۵ درصدی دانش آموختگان رشته تحصیلی تجربی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار