خبر/

درخشش دختران دانشگاه تبریز در پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور

1401/04/31 - 14:10 - کد خبر: 69188 نسخه چاپی

نصر: دبیر کل اجرایی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور گفت: نتایج المپیاد پانزدهم از طریق سایت و اپلیکیشن‌ المپیاد قابل دسترس بوده و آشفتگی اعلام نتایج المپیادهای قبلی را ندارد.

به گزارش نصر، "محمدرسول خدادادی" با اشاره به پروسه سخت آماده سازی دانشگاه تبریز برای میزبانی از این المپیاد، گفت: نتایج المپیاد پانزدهم علیرغم المپیادهای قبلی به صورت منظم و از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت المپیاد قابل دسترس بوده و آشفتگی اعلام نتایج المپیادهای قبلی را ندارد.
وی با اشاره به اتمام رقابت‌های المپیاد دانشجویان دختر کشور در تبریز، اظهار کرد: ورزشکارانی که در بخش دختران در این المپیاد شرکت کرده بودند، رقابت‌های خود را به اتمام رسانده و به سلامت کمپ المپیاد را ترک کردند. دانشگاه تبریز در بخش دختران توانست نسبت به المپیاد قبلی علیرغم فراز و نشیب‌هایی که در بحث مربوط به دوران بعد از کرونا و یا زمان فروکش کردن کرونا وجود داشت، موفقیت‌هایی را برای خود حاصل کند.
وی افزود: با وجود اینکه زمان لازم برای تمرین و آمادگی تیم ها وجود نداشت ولی انگیزه بالایی که در ورزشکاران دختر دانشگاه تبریز بود، موجب شد؛ رتبه بندی و رده بندی تیمی دانشگاه تبریز و ورزشکارانش پنج پله ارتقا یابد؛ چنانچه ما در المپیاد چهاردهم توانسته بودیم پنج مدال برنز را به دست بیاوریم اما در المپیاد پانزدهم و در دانشگاه تبریز توانستیم چهار مدال نقره و چهار برنز کسب کنیم.
خدادادی ادامه داد: یکی از شگفتی‌های این المپیاد نیز این بود که دختران ورزشکار دانشگاه تبریز توانستند در دو رشته‌ی تیمی والیبال و فوتسال به مدال نقره دست پیدا کنند و در نتایج نهایی نیز دانشگاه تبریز توانست رتبه هفتم را به دست آورد. در برنامه ریزی‌هایی که برای المپیادهای بعدی انجام خواهد گرفت هم دانشگاه تبریز مصمم است تا در رشته‌های انفرادی بتواند جایگاه بهتر و بالاتری را برای کسب مدال‌های رنگین تر در ورزش دختران به دست بیاورد و امید داریم که این آرزو و این برنامه ریزی محقق شود.
خدادادی با اشاره به سختی‌های میزبانی از المپیاد دانشجویان ورزشکار کشور، اظهار کرد: روال معمولی برای آماده سازی زیرساخت‌ها در المپیادها، یک فرصت 24 ماهه است اما در المپیاد پانزدهم، میزبانی که قبلا اعلام آمادگی کرده بود از ادامه میزبانی انصراف داد و تقریبا در دوازدهم اسفند ماه بود که این میزبانی به دانشگاه تبریز پیشنهاد شد؛ ما بعد از این پیشنهاد یک برآوردهای اولیه را برای خود انجام دادیم که در نهایت منتهی به این شد که ما می‌توانیم المپیاد را همراه با فشارهای کاری بسیار زیادی برگزار کنیم.
وی با اشاره به پروسه آمادگی دانشگاه برای المپیاد و پشت سر گذاشتن اعیاد مبارک و امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه تبریز طی این دوران، افزود: ما از فرصت‌های موجود علی رغم مشکلات در آماده سازی فضاهای ورزشی، خوابگاهی و تغذیه های خود بهره برده و توانستیم تمامی استانداردهایی که مسئولان محترم انجمن‌های ورزشی وزارت علوم خواسته بودند را محقق کنیم. با برآورد کردن این خواسته‌ها به صورت رسمی المپیاد را با جدیت بیشتر پیش برده و با فراهم سازی مقدمات کار و اجرای کلیه الزامات، المپیاد پانزدهم را برگزار کردیم.
خدادادی اذعان کرد: یکسری ملاحظاتی در دادن میزبانی به دانشگاه‌ها وجود دارد که متناسب با سیاستهای سازمان امور دانشجویان است. در این راستا دانشگاه تبریز خود را همواره آماده میزبانی از برنامه‌های مختلف دانسته و این شهامت از توکل به خدا و استعانت از درگاه خداوند متعال به دست می‌آید. با کنار گذاشتن تعلقات خود و انجام یک کار جمعی است که موفقیت حاصل می‌شود.
وی افزود: هنوز هم افراد کاربلدی هستند که المپیاد را می‌شناسند اما نتوانسته‌اند باور کنند که دانشگاه تبریز توانسته طی سه ماه در اوج کاری دانشگاه‌ها، خود را برای المپیاد آماده کند.
دبیرکل اجرایی المپیاد پانزدهم در ادامه در خصوص افزایش تعداد رشته‌های ورزشی و ورزشکاران در بخش پسران نیز گفت: وقتی تعداد ورزشکاران بیشتر می‌شود، تعداد داوران، مربیان، سرپرستان و فضاهای ورزشی که درگیر المپیاد هستند نیز افزایش می‌یابد. از طرفی ما با افزایش دمای هوا در تابستان نیز روبرو هستیم که این امر مشکلات موجود را بیشتر می‌کند اما در زمان آماده سازی نسبت به سرمایش سالن‌های ورزشی واماکن مختلف اقداماتی را اجرا کردیم که در المپیاد دختران مورد قبول واقع شد.
وی با بیان این‌که برای برگزاری هر چه بهتر المپیاد باید ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌ها همراه عوامل اجرایی باشند، ادامه داد: این همکاری می‌تواند با استفاده از ماسک و رعایت برخی از پروتکل‌های ساده بهداشتی محقق شود و با توجه به این‌که برگزاری المپیادی به این گستردگی مشکلاتی نیز دارد، انتظار بر این است که المپیاد پسران هم به خوبی و خوشی به پایان برسد.
خدادادی در خصوص برگزاری المپیاد پانزدهم به صورت المپیاد سبز نیز گفت: این ایده در زمان قبولی میزبانی از المپیاد به فکر بنده رسید. یکی از الزامات توسعه پایدار در بحث زیست محیطی ایجاب می‌کند که ما به سمت استفاده از تکنولوژی‌های موجود حرکت کنیم و از آسیب‌هایی که بر جامعه وارد می‌شود اجتناب ورزیم. در این راستا به سراغ واژه المپیاد سبز رفتیم و اپلیکیشنی طراحی شد تا نتایج مسابقات به صورت زنده توسط واحد رسانه‌ای المپیاد به صورت کاملا منظم و دقیق اطلاع رسانی شود و امروز نیز شاهد هستیم که این امر به موفقیت رسیده و هیچ آشفتگی در پیدا کردن نتایج وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هیچگاه از یادم نمی‌رود که در المپیادهای قبلی وقتی نتایج را به دیوار می‌زدند، می‌رفتیم و مقابل دیوار جمع می‌شدیم و برنده و بازنده‌ها و نتایج آن‌ها را جستجو می‌کردیم اما اکنون این آشفتگی وجود ندارد و همه می‌توانند با تلفن همراه خود و یا با تلویزیون هایی که در محل ستاد نصب شده است، نتایج را مشاهده کنند.
انتهای پیام/
درخشش دختران دانشگاه تبریز در پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار