معاون وزیر علوم خبر داد:

دانشگاه‌ها به عرصه تولید وارد شوند

1401/04/30 - 21:32 - کد خبر: 69170 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ورود دانشگاه‌ها و اساتید به عرصه تولید و حل مشکلات زیرساختی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضای فیزیکی و گلخانه‌ای دانشگاه‌ها نیز همزمان با آموزش می‌تواند به تولید اختصاص یابد.

به گزارش نصر، عبدالرسول پورعباس روز پنج‌شنبه در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه مراغه اظهار داشت: با وجود اساتید برجسته دانشگاهی نباید کشاورزان به خاطر وجود آفت و بیماری دچار خسارت سنگین شوند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: اساتید در کنار تولید مقاله‌های علمی که لازمه آموزش و تحقیقات است به عرصه تولید نیز باید توجه ویژه داشته باشند. 
وی تصریح کرد: کارآفرینی و ایجاد درآمد برای دانشگاه‌ها به منظور افزایش بازدهی در زمان حاضر یک ضرورت انکارناپذیر است.
ایجاد پردیس نوآوری و فناوری از اولویت‌های دانشگاه مراغه است
رئیس دانشگاه مراغه هم در این جلسه گفت: ایجاد پردیس نوآوری و فناوری با حداقل ۲۰ هکتار مساحت و اجرای طرح‌های تولیدی کشاورزی بر پایه دانش از اولویت‌های این دانشگاه است.
محمد زادشکویان افزود: همچنین راه‌اندازی دانشکده هنر به خاطر وجود علاقه‌مندان به رشته‌های خوشنویسی، موسیقی و نقاشی و ایجاد رشته‌های گیاهان دارویی به خاطر مراتع سهند در این دانشگاه از ضرورت‌هاست.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه سه هزار و ۸۹۰ نفر در ۷۱ رشته مشغول تحصیل هستند، افزود: تعداد اساتید این دانشگاه هم ۱۴۷ نفر است که ۱۷ نفر آنها دارای درجه استادی هستند.
 دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
انتهای پیام/
 
دانشگاه‌ها به عرصه تولید وارد شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار