گفت‌وگوی تلفنی ورای خارجه ایران و عراق/

امیر عبداللهیان بر حمایت قطعی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد

1401/04/30 - 17:57 - کد خبر: 69163 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

به گزارش نصر، در تماس تلفنی امروز امیرعبداللهیان با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، وزیر امور خارجه کشورمان گلوله باران شهر زاخو از استان دهوک در شمال اقلیم کردستان عراق را که طی آن جمعی از مردم بیگناه شامل زنان و کودکان و خانواده هایی که برای مقاصد گردشگری و بهره مندی از طبیعت در این منطقه حضور یافته بودند را محکوم کرد.
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین وزیر امور خارجه عراق را در جریان تصمیمات متخذه و دیدگاه سران سه کشور شرکت کننده در نشست آستانه در تهران، خصوصا در زمینه تاکیدات به عمل آمده در خصوص استفاده از روش‌های مسالمت آمیز برای رفع مشکلات در محدوده های مرزی، قرار داد.
وزیر خارجه عراق نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: شب گذشته با حضور در این منطقه گردشگری که مسافرانی از بغداد و بصره را در خود جای داده بود از نزدیک تحولات را دنبال کرده و گلوله باران این منطقه را قویا محکوم و آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق خواند.
وی ادعای حضور گروهی تروریستی در این منطقه را عاری از صحت است.
انتهای پیام/
 امیر عبداللهیان بر حمایت قطعی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار