استاندار آذربایجان شرقی:

سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در مسیر تسهیل کسب‌وکار و بهره‌مندی از توانمندی کارآفرینان تنظیم شود

1401/04/30 - 16:57 - کد خبر: 69158 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بر نقش اثرگذار مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش نصر، متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:
امروزه تاثیر کارآفرینی و نقش آن در رشد اقتصادی کشورها بویژه در دو حوزه مهم اشتغال و تولید، بر کسی پوشیده نیست؛ این موضوع به‎قدری اهمیت دارد که سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در مسیر تسهیل کسب‌وکار و بهره‌مندی از توانمندی کارآفرینان تنظیم می‌شود.
از سوی دیگر تحولات شگرف و عظیمی که به دلیل رشد فزاینده دانش و فناوری در عرصه اقتصادی رخ داده است، ضرورت توانمندسازی و مهارت‌افزایی نیروی کار را دوچندان کرده است؛ بر همین اساس، توسعه نظام آموزش مهارتی و صلاحیت حرفه‌ای در محیط‌های کار، جزو اولویت‌های عرصه کارآفرینی و اشتغال محسوب می‌شود.
دست‌یابی به اهداف آرمانی اسناد توسعه کشور و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه اقتصادی، مستلزم ترویج فرهنگ و دانش کارآفرینی مبتنی بر رویکردهای نوین آموزشی و مهارت‌افزایی و توسعه دانشگاه‌های کارآفرین است؛ در این راستا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌ها و دانشگاه‌های متولی مهارت‌آموزی نقش بسزایی بر عهده دارند.
اینجانب با تبریک هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تمام تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی در استان آذربایجان شرقی بویژه مربیان و اساتید دانشگاه‌ها، مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، امیدوارم با ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی، شاهد تحولات امیدبخشی در عرصه اشتغال و رشد اقتصادی استان باشیم.
انتهای پیام/
سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در مسیر تسهیل کسب‌وکار و بهره‌مندی از توانمندی کارآفرینان تنظیم شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار