شهردار کلانشهر تبریز در مصاحبه اختصاصی با نصر مطرح کرد:

لزوم توجه به درآمدهای پایدار شهری 

1401/04/30 - 16:34 - کد خبر: 69155 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: درآمد پایدار باید پررنگ شده و به بالای 70 درصد برسد، تحقق بخشی از این به دست مدیران شهری است و بخش اعظم آن به عهده دولت و مجلس است. 

به گزارش نصر، همایش شوراهای اسلامی و شهرداری های سراسر آذربایجان شرقی با محوریت نقش شوراها و شهرداری ها در توسعه استان صبح امروز 30 تیر برگزار شد.
"یعقوب هوشیار" در گفتگو با نصر در رابطه با برگزاری همایش شوراهای اسلامی استان گفت: برای تبیین جایگاه شورا ها و شهرداری نیازمند این هستیم که دانش و تجارب خود را به اشتراک گذاشته و این ها را به نظام های تصمیم گیری بالا برسانیم.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت در این همایش حضور دارند و بر اساس همان ضرورت ها موضوعات و مشکلات را به نمایندگان می رسانیم.
هوشیار گفت: این فرصتی است تا بتوانیم در کنار این همایش ها معضلات را به گوش مسئولین دولت و نمایندگان مجلس برسانیم و بتوانیم چالش های اصلی خط دو قطار شهری که اکنون یکی از چالش های شهر ما است و امروز بازدید داشتیم، عقب ماندگی در این پروژه را بصورت جدول نشان دادیم که نیازمند جبران عقب ماندگی هستیم، دولت باید پای کار بیاید، تبیین جایگاه شورا و شهرداری نیازمند چنین همایش هایی است. 
وی تاکید کرد: نگاه ما این است که تمامی شورا ها و شهرداری های استان هم وزن تبریز رشد کرده و بالا بیایند.
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به مشکلات استان، گفت: مسائل زیست محیطی را مطرح کردیم و امیدواریم نمایندگان مجلس و دولت در این راستا همت مضاعف داشته باشند.
وی در ادامه به درآمد های پایدار اشاره کرد و گفت: درآمد های پایدار شهری یکی از مهمترین موضوعات این همایش بوده است؛ درآمد پایدار در شهرداری ها زیر 15 درصد است و این خطری در بحث های شهرسازی، حاشیه نشینی، مهاجرت پذیری شهر ها است.
وی در پایان گفت: درآمد پایدار باید پررنگ شده و به بالای 70 درصد برسد، تحقق بخشی از این به دست مدیران شهری است و بخش اعظم آن به عهده دولت و مجلس است. 
انتهای پیام/
لزوم توجه به درآمدهای پایدار شهری  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار