شهردار تبریز:

مدیریت شهری به شکل سنتی قابل اداره نیست 

1401/04/30 - 14:04 - کد خبر: 69138 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: مدیریت شهری به شکل سنتی دیگر قابل اداره نیست؛ باید بتوانیم حمل و نقل و محیط زیست و دیگر مسائل شهری را حل کنیم، مطمئنا برای همه این‌ها باید از نگاه سنتی عبور کنیم. 

به گزارش نصر، همایش شورا های اسلامی و شهرداری های سراسر استان آذربایجان شرقی با محوریت نقش شورا ها و شهرداری ها در توسعه استان صبح امروز 30 تیر برگزار شد.
"یعقوب هوشیار" با اشاره به جایگاه شورا ها و شهرداری ها گفت: جایگاه شورا و شهرداری به اندازه ای دارای اهمیت است که در فصل هفتم قانون اساسی فصلی را به این منظور گنجانده اند.
وی با تاکید بر اهمیت مدیریت واحد شهری، ادامه داد: همه ما در رابطه با مدیریت واحد شهری صحبت می‌کنیم در حالی که قانون گذار از ابتدا این را از ما خواسته بود و این مختصات را قانون گذار در ابتدا وضع کرده است و اگر این موضوع مدیریت شود بسیاری از مشکلات ما در شهر حل خواهد شد.
شهردار کلانشهر تبریز در ادامه از مشکلات استانی خبر داد و گفت: در حوزه های مختلف استانی درگیر هستیم که درياچه ارومیه یکی از این موضوعات است.
هوشیار در ادامه با تاکید بر قانون، گفت: امیدوارم جایگاه شورا و شهرداری در قالب مختصات وضع شده در قانون، برگردد.
وی از مشکلات پیش روی شهرداری ها خبر داد و گفت: با انبوهی از مشکلات در موضوع هزینه های جاری، بدهی های انباشت در حوزه های مختلف و دیگر وظایف روبرو هستیم.
شهردار کلانشهر تبریز با انتقاد از شکل مدیریت شهری گفت: مدیریت شهری به شکل سنتی دیگر قابل اداره نیست؛ باید بتوانیم حمل و نقل و محیط زیست و دیگر مسائل شهری را حل کنیم، مطمئنا برای همه این‌ها باید از نگاه سنتی عبور کنیم.
وی در پایان به ظرفیت بخش خصوصی پرداخت و گفت: درخواست ما این است که باید نگاه عوض شود و به سمت بخش خصوصی برویم.
اگر نتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم شاهد مشکلات دیگر خواهیم شد.
انتهای پیام/
مدیریت شهری به شکل سنتی قابل اداره نیست  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار