خبر/

العامری خواستار مسدود شدن فوری مرزها با ترکیه شد

1401/04/30 - 11:53 - کد خبر: 69118 نسخه چاپی

نصر: رئیس ائتلاف فتح عراق از بغداد خواست در واکنش به حمله ترکیه به استان دهوک، فورا مرزهای این کشور با ترکیه را مسدود کند.

به گزارش نصر، به نقل از بغداد الیوم، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید حمله ترکیه به شهر زاخو در استان دهوک که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله تعدادی کودک شد، تاکید کرد: این فاجعه تنها یک حلقه از زنجیره حملات مستمر ترکیه به خاک عراق بود.
العامری گفت: ترکیه با حملات هوایی، توپخانه‌ای و عملیات نفوذ زمینی، تجاوزات خود را گسترش داده و تقریباً هر روز تعداد ده‌ها قربانی از میان غیرنظامیان می‌گیرد، ما نباید همانند گذشته، در برابر این رفتار خصمانه و رو به گسترش تنها به محکومیت این جنایت بسنده کنیم بلکه باید موضعگیری ملی را برای حمایت از حاکمیت کشور و حفاظت از جان مردم در پیش بگیریم و در اینجا لازم است دولت عراق مرزهای خود با ترکیه را فوراً مسدود کرده و فعالیت‌ شرکت‌های ترکیه‌ای را در عراق لغو کند.
وی افزود: ما هرگونه مسامحه از سوی دولت با ترکیه و سستی در اتخاذ اقداماتی بازدارنده در برابر آن را به منزله تسلیم شدن و همدستی در این حمله تلقی خواهیم کرد و تاکید می‌کنیم هر کسی که در برابر این جنایت شنیع سکوت کرده و یا آن را نادیده بگیرد و برای توجیه آن تلاش کند، شریک متجاوزان و قاتلان بوده و در حال خیانت به کشور و مردمش است.
انتهای پیام/
العامری خواستار مسدود شدن فوری مرزها با ترکیه شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار